STIG DAGERMAN

Hej!
Jag vill gärna lyssna på novellen av Stig Dagerman "Att döda ett barn". Ni säger att den finns inspelad av författaren själv, meniga kan inte hitta den. Kan ni hjälpa mig?
Tack på förhand.
Med vänlig hälsning,
Marisol Aliaga

Kommentarer

  • Jag hittar inte den version där Stig Dagerman själv läser den, däremot denna film, där skådespelaren Gunnar Sjöberg läser novellen:
    Att döda ett barn (Filmarkivet.se)

    Det är en mycket stark novell, och jag tycker själv om denna inläsning.
    Annika Webbmaster