Starta radio med Google assistans låst skärm

Hej,
Jag har problemet att jag inte kan få igång någon radiokanal via Sveriges radio funktionen i Google assistans om skärmen är låst. Jag får prata med Sveriges radio men när jag bett om den specifika kanalen bekräftar rösten mitt val men det blir tyst.
Då det fungerar med både Spotify och TuneIn så tänker jag att det är något med Sveriges radio applikationen och inte behörigheterna på min telefon.

Mvh
Johan

Kommentarer

  • Hej Johan,

    Min hypotes är att tjänster som Spotify och TuneIn, som har djupare partnerskap och integrering med Google och assistenten (förhandsval för musik och radio och kräver inte kommandot "Prata med.." osv), tillåts starta mediaspelaren även då mobilen är låst. Men att tjänster som Sveriges Radio, som inte har samma integrering, inte ges samma rättigheter. Samma problem verkar t.ex. uppstå även för Aftonbladets action om du ber om deras podcasts ("Prata med Aftonbladet och spela Aftonbladet Daily").

    Vi försöker kontinuerligt att få till bättre integrering med Google men det går inte så snabbt framåt, gissningsvis då vi är en förhållandevis liten aktör och Google verkar prioritera podd/radio-tjänster som funkar som aggregatorer, dvs. samlar material från olika källor.

    Vänligen
    Maksim - Design/UX i röstteamet