Stänga av sport

Hej,
Det vore trevligt att kunna välja bort sport bland nyheterna i SR-appen.
Mvh Mathias

Kommentarer

  • Hej Mathias!

    Visst menar du exempelvis när du lyssnar på Toppnyheter i appen (så att du inte avser vilka pushnotiser vi sänder eller något annat)?

    Nyhetslistorna Toppnyheter bygger, precis som våra nyhetssändningar i FM, på en redaktionell nyhetsvärdering. Även sportnyheter och exempelvis kulturnyheter kan få utrymme, trots att båda dessa ämnen har egna kategorier.

    Till skillnad från när en sportnyhet kommer med i en Eko-sändning, är det dock enkelt att hoppa över den i appen. Det gör du antingen genom att svepa åt vänster eller genom att klicka på "nästa-symbolen". På bilden nedan har jag markerat denna symbol (fast från "spela alla" under Program du följer):

    Att du så pass enkelt kan skippa en nyhet du är ointresserad av hoppas jag gör det enklare att stå ut med vår nyhetsvärdering!

    Annika Webbmaster
  • Det jag menar är att det vore smidigt att kunna välja bort sport som kategori om jag inte anser att jag vill lyssna på det. Jag är nog långt ifrån ensam om att tycka det.

    Implementationsmässigt så borde det vara överdrivet svårt då ni redan sorterar saker efter kategorier.
  • Ok, då är jag med. Jag framför önskemålet till app-teamet!

    Tack för förtydligandet.
    Annika Webbmaster