Stänga av pushar i appen?

Har SR-appen i Androidtelefon. Vill bli av med oönskade pushar/nyheter om det inte är lokalt samhällsviktigt. Hur göra? Måste jag avinstallera hela appen?
Mvh Claes

Kommentarer

  • Hej Claes!

    Du kan göra olika inställningar för pushnotiser i appen.
    1. Gå in under Min sida nederst i appen
    2. Bläddra nedåt till Inställningar och Hjälp
    3. Bläddra ned till inställningarna för Pushnotiser
    Där kan du antingen helt slå av dessa, eller välja att låta dem vara påslagna för exempelvis Viktigt meddelande för allmänheten (som tyvärr inte är lokalt reglerade, utan vi som har denna inställning får notiser för Kiruna, även om vi befinner oss i Lund eller Örebro - ett förbättringsområde ...)

    Lycka till!
    Annika Webbmaster
  • Hör av dig igen om du inte hittar till det ställe där du ändrar dina inställningar!
    Annika Webbmaster