Stänga av automatisk uppspelning

Hur gör jag för att inte de program jag laddat ner spelas upp automatiskt efter varandra?
Med vänlig hälsning, Johann Mulder

Kommentarer

  • Hej Johann!

    Starta spellista från valfritt avsnitt
    Denna funktion finns i Min lista, under Nedladdat och Dina nya avsnitt, det vill säga de ställen där det tidigare fanns en knapp för "spela alla".

    Istället för den knappen, går det nu att starta uppspelningen i en följd från valfritt avsnitt om du startar ett avsnitt medan du fortfarande befinner dig i listan, som här i Nedladdat-vyn. Funktionen går dock att slå av och på.

    När denna funktion är påslagen, så spelar du alla avsnitt i en följd genom att trycka den bild där play-knappen finns, alltså som du redan gör.

    Om du istället trycker på texten till höger om avsnittsbilden, där det står vad det är för avsnitt och hur långt det är etc, så kommer du till just det avsnittets sida - och lämnar listan. Om du därefter trycker på play, så spelas bara det avsnittet upp, utan några efterföljande avsnitt, så som du vill att det ska fungera.

    Det är alltså skillnad mellan att trycka på bilden (startar ljud i listan) och att trycka på texten (går till det avsnittet, där du kan starta ljudet utanför listan).

    Slå av funktionen
    Som jag skrev, går listan att slå av helt. När du spelar upp ett avsnitt som en del av en lista, ser det ut så här. Notera ikonen, "den stiliserade listan", nere till vänster:

    Det är där du kan slå av eller på spelkö-funktionen. Och eftersom du inte är intresserad av denna funktion, föreslår jag att du helt slår av den. Vill du senare lyssna på flera nedladdade avsnitt i rad, kan du enkelt slå på den igen!

    Annika Webbmaster
  • Hej
    Jag har följt rekommendationen i den här posten och stängt av den automatiska uppspelningen av nästa nedladdade avsnitt (det står av under den stiliserade listan) men nästa avsnitt spelas upp ändå. Hur får jag den automatiska uppspelningen att sluta? Vänligen Jenny

  • Oj, det var märkligt!

    Vad är det för mobil?

    Det första jag skulle ha testat är att slå på och av funktionen på nytt, så att ditt val att inte ha listan aktiverad registreras på nytt.

    Något du kan göra medan vi felsöker, är att starta avsnitten utanför listan. Om, under Nedladdat, först trycker på avsnittet text, med titeln och där det står hur långt avsnittet är (se markering på min bild), kommer du till en vy där avsnittet inte längre ingår i en lista, och där du alltså ska kunna starta ljudet utan risk för följande program.

    Om det trots allt auto-startar ett nytt avsnitt efter det, så är jag mycket intresserad av att veta om det är "nästa nedladdade" eller om det är ett annat program om liknande ämne som tjuvstartat!

    Annika Webbmaster
  • Hej,

    Jag lyssnar ganska ofta via min webläsare (Chrome). Finns det möjlighet att stänga av automatisk uppspelning, efter tex ett poddavsnitt? Gäller alltså inte nedladdade program.

    Automatisk uppspelning är ett otyg. ;-)

    Mvh, Christian
  • Hej!

    Om du klickar på pilen ("taket") till höger om volymkontrollen i spelaren på vår hemsida, så fälls en större version av denna ut. Där kan du slå på och av spel-kön!

    Annika Webbmaster
  • Nej, funkar inte att slå av automatisk uppspelning i Android (Samsung Galaxy S8) - den stiliserade listan reagerar inte. Varför inte lägga in detta under generella inställningar istället för krångla till det dom nu?
  • Hej Lars!
    Varför inte lägga in detta under generella inställningar istället för krångla till det dom nu?
    Jag har tipsat om att vi ska ha inställningen även där.
    Nej, funkar inte att slå av automatisk uppspelning i Android (Samsung Galaxy S8) - den stiliserade listan reagerar inte.

    Detta har jag också pratat om med de kolleger som arbetar med appens form och funktion. Du har försökt klicka på en "nedsläckt ikon".

    Den där list-ikonen är aktiv och syns tydligare när du är inne i ett avsnitt i en lista! Att inställningen syns men är grå, betyder att denna funktion existerar, men att du just nu lyssnar utan att du gör det som en del av en lista.

    Så gå in en lista (exempelvis Toppnyheter som du når under Nyheter i appens nederkant) och starta ett ljud direkt där, genom att trycka på den lilla bilden. Då är du i en lista och kan nå inställningen.
    Annika Webbmaster