Stänga av automatisk uppspelning

Jag vill kunna stänga automatisk uppspelning, hur gör jag det?

Kommentarer

  • Hej Kalle!

    Gäller det appen Sveriges Radio Play? Det är endast vissa typer av "avsnittsgrupper" (samtliga når du via hemskärmen) där denna funktion finns (och den automatiska uppspelningen avslutas ju när du klickar på stopp).

    Jag gissar att det är julkalendern som får dig att vilja stänga av funktionen, Med julkalendern är denna automatiska uppspelning inte bra, eftersom det senaste avsnittet ligger framme och avsnitten därefter spelas upp i bakvänd ordning. Det ansågs ändå viktigt att visa julkalendern på förstasidan, så man får s.a.s. leva med den här egenheten.

    Om du vill lyssna på julkalendern Marvinter utan att ett nytt (äldre!) avsnitt autostartar efteråt, så starta avsnitten från program-delen av appen istället:
    1. Gå in under Sök program
    2. Välj Alla program A-Ö
    3. Leta upp Julkalendern 2017: Marvinter
    4. Välj önskat avsnitt
    Men det kanske inte alls är julkalendern som har fått dig att reagera? Berätta i så fall varför du vill kunna stänga av den automatiska uppspelningen, för ju bättre vi förstår när en sådan blir oönskad, desto bättre tjänster kan vi utveckla!

    Annika Webbmaster
  • Hej,

    Det finns inte något sätt att stänga av denna funktion i webbläsaren? Jag brukar kolla på er startsida, öppna flikar för de nyheter som är intressanta och sedan lyssnar på dem en och en. Då är det ett stort irritationsmoment att efter en nyhet är klar så börjar något annat spela upp som jag inte var intresserad av. Antingen en rapport om samma sak som säger kanske 90% av vad jag just hört eller ett äldre inlägg som innehåller gammal information.

    Ha en bra dag!
    Vi skrivs / Mårten
  • Hej
    Vi provar just nu kontinuerlig uppspelning av nyhetsklipp, så vi tar med oss dina synpunkter till vår utvärdering.
  • Hej,

    Ahh ok. Jo testa nya saker är bra att göra 😀
    Om ni väljer att implementera det permanent, får jag föreslå att ni gör så man kan välja ja/nej? Jag tycker det är förvirrande och ofta mycket irriterande... dock är det min åsikt så andra kanske gillar det så därför valfritt kanske skulle kunna vara bra... vilket kanske inte är det lättaste då ni är snälla och ger tillgång till nyheterna utan registrering :).

    Vi skrivs / Mårten
  • Hej Mårten!
    Det är bara för nyhetsklippen vi testar kontinuerlig uppspelning. Det är korta klipp ibland på endast några fåtal minuter. I mobilen passar det då ganska bra att dessa korta klipp spelas upp kontinuerligt. Vill man höra nyhetssändningen från Ekot istället så kommer naturligtvis det vara kvar i appen och på sajten som vanligt.
  • Hej Jesper!

    Ok. Jo kan förstå att det är passande i mobilen då. Jag brukar göra som så att jag väljer ut de nyheter jag vill lyssna på. Tar en nyhet per flik i webbläsaren och då lyssnar av dem en och en. Det är för just det sättet att använda er sida som det kan bli irriterande. Men helt klart, för mobil är det toppen då flikar inte är lika smidigt där.
    Sen är det väl ofta nyheter som är relaterade till det man precis lyssnade på som kommer efter eller hur? (Eller så kanske det bara har varit så för mig.) Då känns det som man får samma nyhet igen fast med äldre information eller snarlik information och då känns det mest som en upprepning.

    Vi skrivs / Mårten
  • Hej Mårten!
    Tack för bra synpunkter! 😀
    Vi utvecklar ju allt hela tiden och kommer säkert se över hur vi presenterar nyheter fler gånger.