Stänga av automatisk uppspelning i Min lista

Hej!

När jag lyssnar på ett program i Min lista (underbar ny funktion för övrigt!) börjar nästa program spelas upp automatiskt. Går det att stänga av detta?

Mvh
Ida

Kommentarer

  • Hej Ida!

    Jag hör med app-utvecklarna, och om det inte går ännu, så framför jag det som ett önskemål!

    Tack för hjälpen att göra appen bättre, och kul att du uppskattar listan!
    Annika Webbmaster
  • Förslaget är framfört!

    Du kan redan idag stoppa listan genom att pausera, vilket går att göra på många vis. Ifall du lyssnar med hörlurar så tycker jag själv att det är smidigt att pausera med knappen på hörlurssladden (ifall du har den typen av hörlurar).
    Annika Webbmaster
  • Åtta månader senare än fg inlägg: SR-appen i min iPhone har börjat med automatisk uppspelning av nedladdade program utan att jag har gjort något. Det verkar alltså som om utvecklingen går åt det hållet, men jag tycker inte att det är bra. Lyssnar oftast på nedladdade program via bluetooth på en högtalare i köket medan jag gör annat. Lägg gärna in ett val att stänga av automatisk uppspelning.
  • Har samma problem - jag brukar somna till klassikern eller obs. Sedan några dagar vaknar jag av någon hurtig människa i ett program som jag inte valt att lyssna på. Går det att stänga av auto uppspelningen?
  • Har också samma typ av problem! Nyligen så har SR-appen börjat spela upp avsnitt automatiskt från de avsnitt jag laddat ned. Om jag vill lyssna på flera avsnitt i rad så använder jag mig av ”min lista” (vilket är toppen när en vill använda den funktionen!) men om jag vill lyssna på bara ett avsnitt så gåt inte det nu. Appen börjar automatiskt spela upp nästa avsnitt i listan över mina nedladdade avsnitt. Vill hemsk gärna att detta, som tidigare, ska vara valbart!
    Tack på förhand!
  • Jag gillar inte heller den nya funktionen med automatisk uppspelning av nästa nedladdade program. Vill kunna välja själv om och vad jag lyssnar på efter att ett program är färdiglyssnat.
  • Åh! Håller med! Oerhört irriterande att det inte går att stänga av funktionen. Somnar också till telefonen ibland, och vill inte vakna upp i mitten av ett annat program.
  • Fixa sä det går att stänga av autoplay, nu har appen börjat spela all skit och ibland två gånger för det slutar inte förrän listan är slut. Jag vill kunna välja själv. Är detta det nya vänsterradion man betalar. Ia skatten?
  • Snälla, ta bort autoplay!!!
  • Hej
    Jag har framfört önskemålet till teamet.

    mvh
  • Tack! Hoppas den försvinner snarast - en gräslig funktion jag absolut inte vill ha.

  • Ta bort funktionen NU!
    Vem har kommit på denna funktion, helt idiotiskt. Normalt vill man knappast lyssna igenom hela listan utan välja mellan sina prenumerationer.
  • Jag störs oxå av den nya autoplay inställningen. Helt fel att göra en podd app till linjär radio!
    Använder alltid SR appen på kvällen. Ett utmärkt sätt att samla tankarna och få sig lite bildning, och ett skönt sätt att somna.
    Mitt tips tills de fixar appen är att använda sovtimern anpassat efter programmets längd för att få det att funka ungefär som det ska.

  • Detta behöver åtgärdas också för nedladdat!
  • Jag trodde jag hade tryckt på någon "spela alla"-knapp av misstag när jag vaknade mitt i natten av ett helt annat program än jag somnat till. Letade och letade sen förgäves efter inställningen att stänga av autoplay.
    Att jag alltid skulle vilja spela alla i min prenumerationslista, när jag har t ex ekonominyheter, musikguiden, och creepypodden som ligger varvade med varandra... Inte helt troligt.
    Snälla ta bort så snart som möjligt tack!
    Eller ännu hellre, sätt dit ett alternativ (se t ex youtube's autoplay knapp).
  • Håller med tidigare åsikter om att spela-alla-funktionen inte alls är bra om man inte kan stänga av den. Då jag ofta spelar nedladdade program när jag skall somna - och uppspelningen tidigare stoppat vid det aktuella programmets slut - vaknade jag en morgon med att samtliga nerladdade program hade spelats upp under natten.

    Detta verkar vara ett ytterligt lätt problem att lösa; att kunna välja bort spela-alla-funktionen.
  • Den automatiska uppspelningen av sparade program måste genast tas bort! Det är en styggelse.

    Eftersom funktionen införts måste det vara trivialt (för den som är värd sin utvecklarlön) att ta bort. Går det inte att tillräckligt snabbt göra funktionen valbar är det enda raka att ta bort den helt - så var det ju tidigare och det har uppenbart fungerat! Tills det är ordnat bör ni backa versionerna på Appstore så att vi kan uppdatera till en tidigare version där denna styggelse inte var med!
  • Låt automatisk uppspelning vara ett tillval!

    Nu är det bara ett irritationsmoment!!!!!!!!!!!!
    Torsten
  • Irriterande att vara tvingad till automatisk uplspelning av mina nedladdningar. Hoppas på extremt snabb ändring på detta!!!
  • Skriver under på att autoplayfunktionen måste tas bort eller göras valbar. Oerhört frustrerande att använda appen som det är nu.
  • "Spela alla" måste gå att stänga av, det är en idiotisk funktion som det är nu
  • Jag med. All of the above.
  • Fråga till SR: När kommmer uppdatering av appen med denna funktion avstängd?
  • Kommer inte att lyssna förens auto försvinner. Superdålig uppdatering!
  • Håller med om att det är störande med automatisk uppspelning av nästa program. Ta bort det!!!
  • Kan bara instämma, blir så irriterad på denna "autoplay".
  • Av olika skäl lyssnar jag för närvarande på sverigesradio.se på min dator, en Macbook Pro, med Safari. Jag använder varken "nedladdat" eller "min lista" utan väljer och lyssnar i efterhand på olika P1-program ett i taget. Upptäcker nu att när jag lyssnar på typ lunchekot eller långa ekonomiekot så vevar det vidare med alla kortsändningar av samma program som hunnit sändas efteråt. Helkorkat. Vem vill ha det så? När ni fixar det här irritationsmomentet i appen till en valbar funktion så glöm inte att fixa det i datorn också! Jag tror också att alla som kommenterat detta önskar ett besked från app-utvecklarteamet: tänker de nonchalera önskemålet eller ej? Ser att det gått drygt åtta månader sedan detta framfördes första gången.
  • Obs, såg nu i er utvecklingsblogg att "personaliseringsteamet" håller på med ett test på sverigesradio.se. De skriver "Du vet hur det kan vara: Du är fullt upptaget av något annat och plötsligt tar avsnittet du lyssnade på slut. Det blir tyst. För att fortsätta lyssna har du varit tvungen att avbryta det du höll på med för att ta dig fram till din enhet och själv starta nästa avsnitt. Snart behöver du inte göra så längre! I alla fall inte om du lyssnar via sverigesradio.se." Det måste väl ändå vara lätt att förstå att det kan vara precis lika irriterande att tvingas avbryta det man håller på med för att ta sig fram till sin enhet för att få stopp en massa kortsändningar av t ex Ekot??? Längre ned skriver "personaliseringsteamet": "Dessutom vill vi på sikt utveckla detta så att kommande versioner av funktionen blir ännu smartare... men även ge möjlighet att slå av och på funktionen för dem som önskar det." PÅ SIKT??? Gör det nu! Snälla. Inför inte grejer som inte är färdigutvecklade och MINSKAR personaliseringen.
  • Var i mitt avtal med Sverigesradio står det att jag godkänt autoplay?
    Klas.
  • I appen SRPlay, nedladdat hittar jag idag en knapp "Spela alla". Tror den ny eller är det jag som inte sett den tidigare?
    Bland mina nedladdade avsnitt stannar SRPlay idag som "vanligt" när ett nedladdat program är slut och om jag startar med knappen "Spela alla" så fortsätter uppspelningen med nästa nedladdning.

    Tack för detta

    Torsten Lundberg
  • Ta bort den förbaskade automatiska uppspelningen! Jag vill kunna välja att spela ett avsnitt och bara ett. Jag vill inte vakna 2h senare av nåt idiotiskt program jag inte valt.

    Ni verkar ha missförstått de önskemål jag sett om att ställa saker på kö för uppspelning helt. Så dåligt gjort att man skäms.

    Nu avinstallerar jag appen - det finns många andra mycket bättre appar som tex acast mm
  • Hej. Jag laddar ner program till Min sida - Nerladdat men när jag spelar upp dem och programmet tar slut börjar nästa program automatiskt. Har ex.vis laddat ner flera avsnitt av Radioföljetongen och de börjar spelas upp automatskt i fel ordning. Mycket irriterande!
    Det vore mycket bra om man kan välja Avaktivera ’automatisk uppspelning’.
  • Automatisk uppspelning - nej tack!
    Använder SR-appen vid sänggång och den är superbra, framtill nu när automatisk uppspelning huserar bland favorit avsnitten.
    Tacksam om detta kan stängas av, dvs att den endast spelar upp det valda programmets avsnitt.
  • Instämmer i allt ovanstående. Brukar somna till ett nedladdat program och störst enormt av autoplay!!

  • Hej alla
    Det tittas just nu på hur man bäst lägger till valet att kunna stänga av automatisk uppspelning.
    Jag eller en kollega återkommer när vi vet mer.

    mvh
  • Hej, det låter lysande! Tack för att ni tar det på allvar.
  • Tack! Jag har laddat ner en annan app o kör den istället tills detta lösts. Synd...
  • Undrar hur utvecklarna kan vara så långt från användarna...? Hittar på egna buggar (autoplay) som ingen vill ha 😉
  • Hur kan detta vara så svårt att få bort? Lite som att en bil inte har bromsar och man svarar att man ska "titta på det"?
  • Helt otroligt irriterande. Jag vill lyssna på endast det program jag klickat på, inte timvis.
    Somnar till radion (15 min nyheter), och vaknar nu till hela natten av diverse oljud från radion som fortsätter.
    Dels är det irriterande från en aspekt att vakna. Dessutom är det galet utifrån energianvändning eftersom jag måste ladda telefonen oftare om det har varit aktiv hela natten. (Miljöaspekter)
    Har inte SR en miljöpolicy som även omfattar hur användarna inte ska göra mer miljöpåverkan än de önskar?
    Ta bort automatisk uppspelning på mina favoriter och nedladdad är nyhet som bör enkelt programmeras bort igen.
    Jag kommer undvika lyssna på appen tills detta är löst.
  • Hoppas detta kommer till sverigesradio.se också.
    Irriterande att höra samma nyheter om och om igen då de ofta är snarlika och de råkar ligga i följd. Eller för gamla nyheter med förlegad information eller något helt annat än är det man ville lyssna på för att hemsidan tror man vill lyssna på det eller nåt....
    Bra att ni verkar lyssna i alla fall, får se hur lång tid det tar att stänga av.
  • Också jag störs mycket av att program startar utan att jag bett om det. Sjukdom som ger hjärntrötthet gynnas inte av oönskade ljud. Väljer mitt lyssnande med omsorg, men numera går inte det...
  • Jag instämmer i ovanstående påpekanden. Hoppas att detta åtgärdas snarast, kanonapp för övrigt!
  • Jag kan bara instämma i ovanstående, autoplayfunktionen irriterar i en annars mycket bra app. Hoppas på snar åtgärd.
  • Åh nej har ni lagt in samma funktion som svtplay. Snälla ta bort autoplay av nästa avsnitt eller gör det valbart. Det är en hemskt för en som vill somna till ett program.
  • Hej.
    Jag sluter mig till ovanstående och vill att funktionen som spelar alla program automatiskt skall kunna avaktiveras. Det är mycket irriterande! Varför, varför, varför införde ni ens denna funktion i första hand? Och det kan ju inte ta månader att ta bort den igen. Fram tills ni funnit ett sätt att ha funktionen som tillval, ta bara bort den helt!

  • Hej och förlåt för att många av er fått vänta länge på svar.

    Funktionen att spela alla (utan att ha bett om det) är på väg bort.

    Ni med Android:
    En version där vi tagit bort den automatiska uppspelningen finns tillgänglig om ni laddar hem vår beta-version. I den finns även några förändringar som rör väckarklockan, men i övrigt är det ingen större skillnad mot vanliga appen.

    Läs mer hur man gör detta här:
    Testa nya Android-appar innan de blir tillgängliga för allmänheten

    Annars, håll ut. Vi kommer att lansera en version där vi backat på den här punkten!

    Tips Android och Iphone:
    Det finns en "sovtimer" i appen, och med hjälp av den kan man välja att appen ska tystna efter en viss tid, exempelvis den tid det tar att spela upp det aktuella avsnittet. Det är lite bökigt och därmed inte en lysande lösning, men en lösning ...

    Ni med Iphone:
    Även för Iphone är en nygammal version på väg. Där är det lite trögare med releaser, för Apple behöver godkänna förändringarna.

    Dessutom tror jag att det finns en "mellanversion" av appen som håller på att rullas ut denna vecka, som alltså inte har detta är åtgärdat. Först mot slutet av nästa vecka tror jag att vi kan förvänta oss att Apple har godkänt den version av appen som tar bort automatiken.

    Sovtimern är alltså mitt bästa tips tills detta är löst!

    Tack för att ni är tydliga med att vi infört något som ni verkligen inte uppskattade.
    Annika Webbmaster
  • Hej,

    Finns ingen tanke att ta bort detta på er hemsida också?
  • Jag kollar!
    Annika Webbmaster
  • Mårten:
    Vi hade något test nyligen där funktionen fanns på många ställen. Det är avslutat. Däremot finns detta kvar på vissa ställen:
    • Min lista (spela alla om du väljer det)
    • Grupper av avsnitt, exempelvis alla avsnitt av Röde Orm (spela alla om du väljer det)
    • Relaterat innehåll på nyheter där du startar ljudet inne i artikeln (varit så sedan över ett år tillbaka)
    • Relaterat innehåll i "löpet" på hemsidan
    De två första är ju oproblematiska, så jag utgår från att det är nyheter som auto-startar som du inte uppskattar.

    Kan du ge exempel på när du har tyckt att detta blivit extra fel? Ju tydligare återkoppling vi får, desto bättre förutsättningar har vi att göra rätt!
    Annika Webbmaster
  • Android:
    Det har gått snabbare än vad jag trodde!

    Jag Android-teamet hälsar att Play för Android version 19.7.2.5560 är på väg till 20 (slumpvis valda) användare och alla som beta-testar. Den innehåller en ändring i autoplay, som endast aktiveras i de lägen du väljer spela alla!
    Annika Webbmaster
  • Hej Annika,

    Ahh, då verkar det som jag kan slippa det genom att ändra lite beteende då jag oftast öppnar upp intressanta artiklar i var sin flik och lyssnar igenom dem en efter en.
    Om jag då lyssnar direkt från startsidan verkar jag slippa automatisk uppspelning.

    Oftast reagerar jag på om jag lyssnar på en uppdaterad nyhet och sedan spelas gamla versioner upp som har lite förlegad information. Någon gång hamnade jag på något helt annat men tror de var grupperade på något sätt. Men märker jag något hör jag av mig på något sätt. Troligen en egen fråga då denna verkar vara klar nu 😀

    Tack för snabb feedback!
    Vi skrivs / Mårten
  • Några tillfällen där auto-uppspelning inte fungerar optimalt:

    Igår kväll lyssnade jag på ~10 minuter av Stil.
    På morgonen laddar jag ned morgonnyheterna och sedan ekonominyheterna.
    Jag slår på morgonnyheterna och lyssnar på dem, när det är klart så hoppar den till Stil. Programmet jag lyssnade på igår. Dessutom startar den om avsnittet från början.
    Jag väljer då manuellt ekonominyheterna, när det är slut får jag höra morgonnyheterna igen och sedan startar den om Stil från början.

  • I Nedladdat spelas automatiskt nästa nedladdade program upp, trots att jag inte valt spela alla. Det blir också i en ordning man inte valt för lyssning.
  • Tack K och Malin! (Mårten får också svar nedan)

    Detta kommer att vara åtgärdat i nästa version (som redan nått ut till en del Android-användare och som vi släpper så snart vi kan till er med Iphone).

    Vad som är irriterande med detta icke-önskade autostart i appen har vi nog förstått (hoppas jag!), men det kan ändå vara nyttigt med den här typen av beskrivningar!

    Min fråga var egentligen riktad till Mårten, som undrade över autostarter på hemsidan, och eftersom vi inte har denna (inte så uppskattade) "feature" på webben på samma vis, ville jag förstå problemet!

    Mårten:
    En av de kolleger som tagit del av det ni skriver, skrev:
    Tipsa gärna om att han kan lägga till dem i ”Min lista” och få autoplay i den ordning han vill lyssna i stället.

    Samma tips tänkte jag själv ge igår, men det kändes lite bakvänt att tipsa om att skapa en autoplay-lista i en tråd som gäller att slippa sådan funktion. Bakvänt eller inte, det är en bra funktion som jag tror skulle underlätta för dig!

    Av de fyra scenarier jag räknade upp där vi ger fortsatt lyssning på sajten, har för övrigt det kallade relaterat innehåll i "löpet" på hemsidan, försvunnit. Det var ett tillfälligt test.
    Annika Webbmaster
  • Tackar Annika!

    Har inte gjort så mycket mer på sverigesradio.se utan lyssna på nyheter så har inte kollat runt så mycket på extra features ni har... lite mitt fel kanske 😀
    Så tackar för tipset!
    Får man smyga in en fråga om att lägga till det där + tecknet för 'till min lista' på artiklar på startsidan med? 😀
    Kan ju ge möjligheten att öka ut listan medan man lyssnar på något eller om man inte kan lyssna just nu utan vill komma tillbaka till den senare så behöver man inte gå in på artikeln utan man kan lägga till den direkt från startsidan?

    Dock är det guldkant, informationen om listan gjorde det verkligen smidigare för mitt sätt att besöka sverigesradio.se. Tack och tacka din kollega med!

    Vi skrivs / Mårten
  • Önskemålet framförs!
    Annika Webbmaster
  • Hej Malin
    Har du någon mer information om hur det går med iOS versionen där denna ’bug’ är åtgärdad ?
  • Tack för påminnelsen!

    Jag hör med utvecklarna hur det går.
    Annika Webbmaster
  • Vad händer?
  • Tack för påminnelsen!

    Det är klart bakom kulissen, men var inte släppt när jag kollade i slutet av förra veckan (något strul med "byggservern" nämndes utan att jag riktigt förstod orsak–verkan).

    Ser hur det har gått!
    Annika Webbmaster
  • Hej igen, Christer och andra Ios-användare.

    En rättad version av appen är nu godkänd av Apple, men vi väljer att inte lansera den idag, utan väntar till nästa vecka. Vi släpper ogärna nya versioner på fredagar, för om någon bugg smugit med i koden, vill vi ha bemanning som kan lösa sådant snabbt.

    Nästa vecka ska det finnas flera erfarna Ios-utvcklare på plats, så jag utgår från att vi rullar ut appen då.

    Jag beklagar att det dröjt så pass länge och passar på att önska trevlig helg!
    Annika Webbmaster
  • Tack för besked Annika. Tycker det låter ansvarsfullt o jag har full förståelse. Borde inte vara något problem med ytterligare några dagar till då vi redan nu väntat i ett antal veckor.
    Christer
  • Hej
    IOS-versionen är nu på väg ut.

    mvh
  • Är det borttaget eller kan man ställa in och välja om man vill ha det eller inte?
  • Jag gjorde ingen inställning och bara ett avsnitt spelades upp.
  • Hej
    Ja, om man väljer att spela ett avsnitt så spelas bara det, vill man spela alla så får man nu klicka på 'Spela alla'.

    mvh
  • Mariannes inlägg har fått en egen tråd, för detta jobbiga problem är ett annat än vad tråden tidigare handlat om:
    Iphone-appen: Spelat avsnitt startar av sig självt​​​

    Annika Webbmaster
  • Den eländiga auto-uppspelningen försvann till slut - men är nu tyvärr tillbaks igen! Varför det? Det är extremt irriterande och helt oönskat.  Hur får man bort det (på en iPhone)?
  • Hej Anna-Lena!

    Detta vill vi förstå. Vad är det som auto-spelas? Är det appen du lyssnar med?
    Annika Webbmaster
  • Hm… jag trodde det skulle framgå när jag la det sist i vår låååånga tråd om allt missnöje med automatisk uppspelning av nästa program i min app. Det var många som var irriterade på den nya funktionen, t.ex. de här två den 8/6 2019
    "Åtta månader senare än fg inlägg: SR-appen i min iPhone har börjat med automatisk uppspelning av nedladdade program utan att jag har gjort något. Det verkar alltså som om utvecklingen går åt det hållet, men jag tycker inte att det är bra. Lyssnar oftast på nedladdade program via bluetooth på en högtalare i köket medan jag gör annat. Lägg gärna in ett val att stänga av automatisk uppspelning. " "Har samma problem - jag brukar somna till klassikern eller obs. Sedan några dagar vaknar jag av någon hurtig människa i ett program som jag inte valt att lyssna på. Går det att stänga av auto uppspelningen? "
    Så, ja, det är appen, i en iPhone, och den spelar upp nästa program på "min sida" istället för att bli tyst när programmet är slut. Extremt irriterande!
  • Tack! I denna tråd finns även frågor om automatisk uppspelning på hemsidan (se Mårtens inlägg den 10 juli och följande dialog), och det går att lyssna från hemsidan i en Iphone, så jag ville försäkra mig om att vi förstår var det blev fel.

    Och jag fortsätter på det spåret. Vilken del av "Min sida" är det? Min lista, nya avsnitt från program du följer, nedladdade program eller något annat? Minns du om du började lyssna på det översta avsnittet där, eller om det var någonstans i mitten?

    Det är inte min avsikt att ställa dumma frågor, utan att hjälpa app-utvecklarna att göra en bättre felsökning!
    Annika Webbmaster
  • Längst upp i appen (iPhone SE) ligger "Avsnitt från program du följer", jag började inte med det första och när det program jag hade valt var slut fortsatte appen att spela upp nästa program i listan.
  • Tack!

    Då har jag den information utvecklarna behöver, hoppas jag.

    Är det någon annan av er Ios-användare som har fått tillbaka detta beteende, så hör av er och beskriv i vilket läge ni stött på felet!
    Annika Webbmaster
  • Anna-Lena:
    Den apputvecklare som undersöker detta kan inte återskapa problemet.

    Återkom felet nu i veckan?

    Om du inte har uppdaterat till senaste versionen, 19.7.2, så gör det.
    Annika Webbmaster
  • Osäker på om det var nu i veckan eller förra veckan – och jag har, tyvärr senste versionen.
  • Tack.
    Annika Webbmaster
  • Ja, problemet uppstod, åtminstone för mig, nu i veckan. Så sent som igår, tror jag. Uppdaterade många appar nyss, men det var nog förra helgen. – Ser i skrivande stund att knappen "spela alla" återuppstått. Problemet tycks ha försvunnit. Tack!
  • Tack Kristoffer! Hoppas att det inte har varit några fortsatta problem för dig.

    Anna-Lena: Kvarstår felet? Vi har fortfarande inte lyckats återskapa det.
    Annika Webbmaster
  • Det blev så igen häromkvällen, men inte igår… Får avvakta och se.
    mvh, Anna-Lena
  • Knepigt. Om du hittar något mönster för när det fungerar respektive blir problem, så vill vi förstås veta det!
    Annika Webbmaster
  • Hej igen!

    Kvarstår problemet, Anna-Lena?
    Annika Webbmaster
  • Nej, det verkar vara borta nu (igen) – jag tänkte helt enkelt att "hälsan tiger still", och hör av mig om det dyker upp igen ;-)
    Ska dock erkänna att jag inte har laddat ned den senaste uppdateringen…
    mvh
    Anna-Lena

  • Tack!

    Skönt att det verkar ha "självläkt", men lite oroväckande att vi inte vet vad det berodde på ...
    Annika Webbmaster
  • Så var det dags igen - och jag fattar inte vad det beror på om det blir så eller inte. Låg och lyssnade på slutet på ett program jag hade somnat till kvällen innan, funderade på om jag skulle lyssna på något mer eller bara somna – när nästa (ospelade) program i listan brakade igång. Jag börjar bli exceptionellt trött på det här, och har varken tid, ork eller lust att hålla på och beskriva hur mycket som helst hur många gånger som helst för att bli av med det. Finns det fortfarande ingenstans att helt enkelt stänga av eländet?

  • Jag har äntligen fått en förklaring på varför det fungerar ibland, men inte alltid!

    Det är ett fel i appen och det är vårt ansvar att lösa det, men du kan själv slippa felet genom att välja hur du startar ett avsnitt!

    Denna oönskade autoplay-funktion trodde vi att vi hade rensat bort helt, men den finns kvar om du startar ett avsnitt från Min sida via 3-punktsmenyn. I det läget startas avsnittet i en lista som sedan spelas vidare med autoplay. Om du istället för trepunktsmenyn startar avsnittet genom att klicka på bilden med playknapp direkt i listan, så startar endast avsnittet i fråga. (Hoppas att du förstod hur jag menar, annars förklarar jag bättre!)

    Det går faktiskt att se i appen om det du lyssnar på är ett enstaka avsnitt eller första avsnittet i en spellista. Är det en del av en spellista, så skymtar följande "avsnittskort" till höger om det du lyssnar på. Det finns alltså en "karusell" som du kan sidoskrolla i.

    Nu när vi har insett varför felet drabbar vissa men inte alla och varför en del lyssnare, som du, ibland drabbas och ibland inte gör det, är det "bara" att lösa felet. Vi lovar att vi kommer att lösa det, men jag kan tyvärr inte säga när. Så tills dess får du undvika att starta avsnittet via trepunktsmenyn.

    Tack för all hjälp du givit oss i felsökningen!
    Annika Webbmaster
  • Hej igen!
    Jag är lite osäker på vad du menar med att starta "via 3-punktsmenyn"… Om det betyder att klicka på de tre punkterna på bilden för programmet, för att starta via den, så gör jag aldrig det. Jag klickar alltid bara direkt på bilden med playknapp direkt i listan…
    mvh
    Anna-Lena

  • Tack, det var så jag menade.

    Bra att vi fick veta att du aldrig startar lyssningen på det viset.

    Det betyder tyvärr att det fel jag trodde var förklaringen, inte är heltäckande, men kanske ändå kan spela in - på något vis kanske det går att trigga igång "spellista" även från play-knappen i listan.

    Vi åtgärdar det fel vi känner till och tänker vidare!
    Annika Webbmaster