Ständiga avbrott i sändningen via se plats appen!

Varför avbryts sändningen av p4 i efter ca en halvtimme och måste då startas om trots bra uppkoppling med wifi?

Kommentarer

  • Jag tolkar "se plats" som din telefons auto-rättande av SR Play ...

    Se om denna inställning hjälper:
    1. Tryck på Inställningar > Batteri
    2. Tryck på "trepunkts-menyn" och välj Undantag för energisparande. En lista över appar som inte är optimerade visas.
    3. Välj istället Alla appar och se till att Play-appen inte är optimerad
    Om det fortfarande är problem trots att du "av-optimerat" vår app, så hör av dig igen.

    Trevlig helg!

    Annika Webbmaster
  • Hej, har följt din instruktion och appen är nu inte optimerad. Trots detta kvarstår problemet. Kan tillägga att jag är i Spanien men har ett bra wifi via router i lägenheten.

  • Ok!

    Bakom kulisserna ser det ut som om du har en Lenovo. Om det är korrekt så finns det en special-inställning för att skydda appar från att stängas ned. Du ska helt enkelt se till att hänglås-symbolen är inställd på "låst".

    Jag har inte hittat någon riktigt bra beskrivning på Svenska, men på sidan 4 i denna bruksanvisning (som jag tror egentligen gäller en annan modell än din) står det kort hur du gör:
    Lenovo-TAB-10-bruksanvisning.pdf

    Om hänglås-symbolen är upplåst, kommer appen att "dödas" när du inte har den framme på skärmen, och just ljud-appar vill du ju kunna använda utan att du tittar på dem hela tiden ...

    Hoppas att detta hjälpte!
    Annika Webbmaster