SSL-anslutningsfel

Hej!

När jag försöker lyssna på P2 får jag upp ett felmeddelande: SSL-anslutningsfel.

Kommentarer

  • Hej!

    Gäller detta vår hemsida? Om inte, hur försöker du lyssna?

    Fungerar denna länk?
    https://sverigesradio.se/p2
    Annika Webbmaster
  • Ja, det gäller hemsidan (https://sverigesradio.se/p2 ).
  • Är det när du försöker gå in på sidan det blir så, eller först när du vill starta ett ljud?

    Har det fungerat med samma dator tidigare?

    Finns det något "udda" med din uppkoppling (som att du befinner dig utomlands eller bakom en brandvägg med mycket strikta säkerhetsinställningar)?
    Annika Webbmaster
  • Felmeddelandet kommer upp när jag försöker gå in på sidan.

    Ja, det har fungerat bra tidigare med samma dator.

    Det finns ingenting udda med min uppkoppling, såvitt jag vet. Jag är inte utomlands. Hur brandväggen ser ut vet jag inte, men jag har inga problem med andra websidor.
  • Ok. Tills vi vet vari felet ligger, kanske du kan lyssna på P2 från denna sida?
    P2 hos Tunein

    Annika Webbmaster
  • Tack för tipset! Ska testa det.
  • Tunein fungerar alldeles utmärkt:-)
  • Tack!
    Vi har dock fortsatta SSL-relaterade problem, som vi vill lösa. För datorer verkar detta främst drabba Firefox på Windows 7. Är det den kombinationen även hos dig? Annars, vilken webbläsare och vilket operativsystem är det?
    Annika Webbmaster
  • Det är en Acer surfplatta med Chrome.
  • Ok. Har den Android 4-någonting? Det är i synnerhet äldre Android som fått detta problem.

    Vi har nyss gjort en förändring som kanske avhjälper problemet, så testa gärna om du kan lyssna från webbplatsen nu! Och om inte, så är det förstås bra att Tunein fungerar ...
    Annika Webbmaster
  • Har inte möjlighet att testa nu. Gör det ikväll.
  • Hej!

    Fungerar fortfarande inte från webbplatsen.
  • Trist! Vad har du för version av Android på din Acer-platta?

    Ta reda på vilken Android-version du har

    Annika Webbmaster
  • Det bör vara Android 4.2.2
  • Tack! Problemet verkar vara löst för lyssnare med Android 4.3 och högre, men du och en annan lyssnare med Android 4.2.2 har kvarstående fel, så det är bra att Tunein funkar!

    Om det framöver blir problem med Tunein, så bör du även kunna lyssna på P2 härifrån:
    mini.sr.se
    Annika Webbmaster
  • Tack! Det är en gammal surfplatta som kom till användning som morgonradio med klassisk musik från P2. Man får väl skaffa en ny platta snart:-)