SR Play: program har fel hastighet

Alla program går plötsligt i ultrarapid, det går inte att lyssna. Så har det varit senaste veckan. Vad göra?

Kommentarer

  • Bra att du kontaktade oss, så här ska du inte behöva ha det!

    Det låter nämligen som om du ofrivilligt har kommit åt "hastighets-kontrollen". En bra funktion i grunden, men inte när du aktiverat den utan avsikt ...

    Klicka på den ikon jag markerat på bilden, för att ställa det till rätta:

    Annika Webbmaster
  • Det händer inget när jag klickar på ikonen
  • Live spelar rätt hastighet men nedladdade blir fel 1,75 och inget händer då jag klickar på ikonen
  • Hej Cecilia!

    Ikonen syns, men svagare och går inte att klicka på, även när du lyssnar direkt på en kanal.

    Spela en podd istället och tryck på ikonen då, så bör du kunna ändra till ett behagligare tempo!
    Annika Webbmaster
  • Hej Annika,
    är det möjligt att använda denna funktion på PC också? Jag har laddat ner appen för Windows just för att få tillgång till denna funktion men den verkar saknas där?

    Tack så mycket!
    Linda
  • I Windows-appen finns tyvärr ingen sån funktion.

    Det finns dock andra Windows-appar där detta går. För de program som är "riktiga poddar" (se lista här) kan du använda många olika externa podcast-appar.

    Här finns en lista med förslag på ett par sådana, och med appen Pocket Casts lyfter de fram att det går att ändra hastigheten:
    Best Podcast Apps for Windows 10 (windowscentral.com)

    Samma funktion finns i fler appar. Kan det lösa ditt behov?
    Annika Webbmaster
  • Tack så mycket Annika,

    det var ju synd att just den funktionen saknas i desktop versionen 🙁

    Tack för alla förslag, det kanske är då bäst att ladda ned MP3 och använda Windows Media Player som också har denna funktion (har jag precis listat ut). Just Pocket Casts kräver nog den betalda versionen för att funka har jag förstått från beskrivningen.

    Tack
    Linda
  • Bra att du fann funktionen i en tjänst du redan har tillgång till!

    Förutom vår egen Windows-app, finns det en Windows-app med Sveriges Radios innehåll som heter RadioStorm, som många lyssnare föredrar framför vår egen app:
    Ladda hem RadioStorm

    Det är alltså inte vi själva som skapat RadioStorm-appen, utan en duktig privatperson, men programmen du hör är helt och hållet våra! Jag tror inte att funktionen med ändrat tempo finns med där, men har skrivit till utvecklaren Per-Erik och frågat - samt tipsat om att det finns lyssnare uppskattar en sådan funktion!

    Om appen redan har denna funktion, eller om Per-Erik planerar att lägga in den, får du veta det.
    Annika Webbmaster