SR radio play appen- fördröjning

Varför har appen SR play fördröjning gentemot riktiga radion??
Ca 2-3 minuter upplever jag det som.
Så att kalla det att lyssna direkt blir helt fel vilket ni gör i appen.
Tycker det är mycket irriterande.

Kommentarer

  • Hej Roger!
    Allt som sänds via webben har en buffert, både på vägen till dig via olika servrar och dessutom i din mobil, har en buffert för att strömmen ska kunna flyta på.
    Vi har en artikel i ämnet som du hittar här:
    http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=3756&artikel=5792720
  • Ok

    Köper inte svaret...
    Varför har inte SVT play fördröjning då?

    Då kan ni lika gärna sluta att kalla det för direktsändning
    vilket ni gör i SR play appen....,

  • Det beror lite på vilken slags utsändning från SVT man tittar på. På SVT:s supportsida står:
    När du tittar på digital-tv finns alltid en större fördröjning i förhållande till verkligheten än i traditionella tv-sändningar. Fördröjning uppstår också om du tittar på tv-program på webben.
    Så tittar man på digital-tv och samtidigt jämför med appen så bör det i stort sett vara synkat. Marksänd TV är väl det jag antar mest liknar direktsänt, precis som vårt FM.
  • Återupptar inte stream när man pausar.
    Appen är riktigt dålig nu.
  • Hej Roger!

    Jag kartlägger detta problem.

    Har du märkt om problemet kommer både när ljudet bryts för att det kommer ett samtal och när ljudet stoppas för att du manuellt trycket på pausknappen (eller manuellt pauserat på annat vis)?

    Är detta program i efterhand eller när du lyssnar på en kanal?

    Vad har du för telefon?
    Annika Webbmaster
  • När jag trycker på pause knappen och sedan vill återgå så har telefonen tappat bort stream och det är väl kanske inget konstigt i sig, men telefonen försöker inte att återkoppla alls. Problemet verkar ligga med någon konflikt med TuneIn appen, då jag avinstallerade denna så fungerar det. Så det är något med buffering av stream som det klickar i.
    Har Huawei P10 Pro med senaste uppdateringar gjorda.
  • Hej Roger och förlåt det sena svaret!

    Vi har sett liknande felrapporter och behöver se vad detta fel beror på. Ditt uppslag om att det kan vara en konflikt med Tunein är nytt för oss och en trådända vi absolut vill nysta i.

    Något jag har lagt märke till är att problemet brukar vara värre för lyssnare som backat i livesömmen. Är det något du brukar göra?
    Annika Webbmaster
  • Jag har fått det att fungera, jag har under inställningar och appar, markerat att jag hanterar SR appen manuellt. Då hämtar han upp stream igen. Om man läser på TuneIn så har dom löst det på samma sätt. Jag tror det hela handlar om att försöka koppla ner appar som inte är aktiva för att spara batteri och data trafik, då man pausar stream så blir program inte aktivt, och då kopplar den bort stream helt och hålet och återupptar inte stream igen, utan man får stänga program och återstarta det, vilket blir väldigt irriterande för mig som pausar och lyssnar i princip hela dagarna med bluetooth.
    Hoppas min förklaring kan vara till hjälp.
    Jag står gärna till tjänst om det behövs.
    Mvh Roger Johansson
  • Stort tack för det tipset!

    Jag ska se om vi kan göra så att andra lyssnare får rätt inställning per automatik.
    Annika Webbmaster