SR radio app fungerar ej

Hej, sen en månad tillbaka fungerar inte min app. Allt annat fungerar på min iphone. Det står att innehåll inte kan laddas och jag inte verkar ha kontakt med internet. Har tagit bort och laddat ner appen på nytt - fortfarande samma sak.
Vad kan jag göra?

Mvh
Malin

Kommentarer

  • Hej Malin och tack för att du rapporterade in felet!

    Vi har sett samma fel hos andra, men ännu inte förstått vad felet beror på.

    Hur går det att lyssna från vår hemsida http://sverigesradio.se i mobilens webbläsare? Får du besked om problem med uppkopplingen även då?

    Annika Webbmaster
  • En fråga till ...

    Inom kort kommer vi att lansera en ny version av appen, och vi skulle gärna vilja att du hjälper oss att testa denna nya version. Om detta fel kvarstår även i den, så blir det nämligen ännu viktigare att vi löser ditt problem, än om felet försvinner automatiskt vid nästa uppgradering ...

    Får vi skicka en länk med instruktioner om hur du testar detta till den adress du har angivit i detta forum? När du sedan har läst det, kan bestämma om det är något du kan tänka dig att testa ...

    Annika Webbmaster
  • Hej,

    Jag har samma/likartat problem. Jag kan inte lyssna via appen förutom när jag är ansluten till WiFi. Lyssna i Chrome fungerar alltid.

    Jag får precis samma felmedd som Malin

    Hälsningar
    Lennart

  • Hej!

    Från hemsidan går det alltid att lyssna. Det tråkiga är att jag där inte kommer åt mina nerladdade poddar mm.

    Jag testar gärna den nya versionen. Ni kan skicka instruktioner till min mail.

    Mvh
    Malin

  • Jag har problem med buffring. Har haft samma problem med både min tidigare IPhone 4S, och nu även med min IPhone 6S. Det gäller både 3G/4G och WiFi. Även en arbetskollega har samma problem med sin Samsung S7. Man lyssnar en stund, sen tystnar det, det kommer ett eller flera pling(som en sonar), beroende på hur länge uppehållet varar!
    Jag antar att det är som det buffrar. Jag har testat med olika kvaliteter på ljudet vid streaming, och det blir ändå samma resultat?!

  • Glömde lite i mitt förra inlägg:

    Just det, har bara lyssnat på P3 i appen. Har även testat P3 Radio-appen, men det var samma sak där!!
    Jag har andra streamingappar där det funkar klockrent, så jag tror inte det är min telefon som inte orkar med streamingen.

    Mvh,

    Björn

  • Lennart, att det är skillnad mellan wifi och mobilnätet, får mig att undra över om det är bakgrundsuppdateringar som inte fungerar, vilket kan ske om strömsparläget är på!

    Om du går in under Inställningar -> Batteri, är då Strömsparläget påslaget? I så fall, slå av detta och se om det blir någon skillnad!

    Berätta om det hjälpte!

    Annika Webbmaster
  • Strömsparläget kan vara bra att se över för er andra också ...

    Annika Webbmaster
  • Malin, du får snart mejl!

    Annika Webbmaster
  • Björn, är du intresserad av att testa vår betaversion av appen?

    Även Lennart får gärna testa den, ifall det inte är Strömsparläget, som jag misstänker.

    Annika Webbmaster
  • Absolut! Det gör jag gärna!!!

    Har idag testat P3-appen, och det har funkat mycket bättre än SR-appen!

    /Björn

  • Hej Annika.

    Det är inte strömsparläget. Det är aldrig på förutom när batteriet ligger under 20%. När jag sedan laddar så stänger jag av strömsparläget.

    Ja, jag testar gärna betaversionen av appen.

    Hälsningar
    Lennart

  • Jag har hittat felet! Det fungerar iallafall för mig nu 😃

    På iPhone.
    Gå in på Inställningar -> mobilnät och se till att mobildata är på för den appen. Min var avstängd.

    Men appen bör ju fungera även utan - jag menar de man har laddat ner. Men det är ett annat fel!

  • Japp. Samma sak för mig. Jag ändrade en del inställningar och nu fungerar det. Men jag visste inte vilken inställning det var. Tack vare dig Malin så vet jag. Jag slog på mobildata för appen och nu fungerar den även när jag inte är ansluten till ett WiFi-nätverk. Tack Malin! :-)

  • Tack för att ni har hittat detta, Lennart och Malin!

    Detta kan troligen hjälpa många lyssnare. Jag har nämligen inte sett att det går att ställa in detta för varje app. Jag ska leta rätt på så många jag kan finna som har rapporterat in fel som kan ha med detta att skaffa!

    Björn, kan det ha vara detta fel även hos dig? Att P3 Appen fungerar bättre än Sveriges Radio låter absolut som om det har med app-specifika inställningar att göra! Se även att strömsparläget inte är påslaget.

    Din kollega med Android får gärna höra av sig, för det är troligen någon inställning som ska spara mobildata eller batterier som spökar även där.

    Berätta hur det går!

    Tack igen. Är det någon av er som vill hjälpa oss att testa den nya versionen, så går det förstås bra, även om ni blivit av med problemen 😉

    Hör i så fall av er på nytt!

    Annika Webbmaster