Saknar "Spela alla" i SR Play

Sedan senaste uppdateringen saknar jag knappen ”Spela allt” i ”Min lista”. Nu stannar uppspelningen efter varje program i listan.

Kommentarer

  • När du börjar spela ett avsnitt i Min lista, så kommer den numera att automatiskt övergå till att spela nästa post i listan. Vill du avaktivera denna list-funktion, når du den genom att trycka på ikonen nere i vänstra hörnet (en stiliserad lista).

    Fungerar det inte så hos dig, så hör av dig!
    Annika Webbmaster
  • Ikonen nere till vänster är gråtonad, så det händer ingenting när jag trycker på den. Och nästa post i listan spelas inte när jag gör som du skriver. Fungerar det för dig?
  • Om jag startar ljudet (trycker på bilden med play-knappen) medan jag är i listan, kan jag slå av eller på listfunktionen.

    Om jag däremot går in på ett enskilt avsnitt (trycker på texten istället för bilden när jag är i list-vyn), blir det som du beskriver.
    Annika Webbmaster
  • Knappen ”Spela allt” i ”Min lista” är borta.
    Som du skrev tidigare trycker jag på Ikonen nere till vänster men är gråtand därför nästa post i listan spelas inte.
  • Hej Vini!

    När du befinner dig i en list-vy (oavsett om det är Min listaNedladdat eller någon annan lista), så består varje "list-post" av två viktiga delar:
    1. Till vänster finns play-knappen över en avsnittsbild - tryck på play-knappen för att starta ljudet som en del av listan
    2. Till höger står namn på programserie och avsnitt - texten länkar till avsnittet som sådant och du lämnar listan
    När ljudet startas medan du är kvar i listan, blir det automatiskt "spela alla" numera. Du behöver dessutom inte längre starta med det översta avsnittet, utan kan få spelkö-funktion även om du börjar lyssna mitt i.

    Om du inte vill spela avsnitten i följd, kan du slå av denna spelkö genom att trycka på "spelkö-symbolen" nere i vänstra hörnet. Att den är gråtonad innebär att du inte längre befinner dig i listan, troligen för att du tryckte på texten istället för bilden och alltså lämnade listan innan du startade ljudet.

    Vi inser att det är alldeles för otydligt att det är skillnad mellan bild och text i en listpost. Om du tidigare använt "Spela alla-knappen" har du ju dessutom inte behövt trycka på vare sig bild eller text i en enskild avsnittspost. Då har du självfallet inte haft möjlighet att se att bilden startar ljudet, medan texten leder bort från listan.

    Hur förtydligar vi det?
    Annika Webbmaster
  • Det fungerar inte, jag har en gammal Iphone.

  • Hej,
    det är mer otydligt och komplicerat än innan. Jag fick det att funka genom att läsa webmaster instruktion ord för ord två gånger.
    mvh
  • Det fungerar inte i min gamla Iphone, så det är lite synd...
  • Hej!
    När jag klickar på SPELA ALLA kommer det första programmet, sen det andra, sen det andra igen, sen det andra igen .... Jag har använt spellistan under en längre tid och det har varit liknande problem vid ett tillfälle tidigare men då stannade den på det första programmet, nu på det andra.
    Tacksam om ni kan fixa det!
    Inger
  • Ingers inlägg rör Min sida på vår hemsida, och vi felsöker vidare i den andra tråd du felanmälde samma sak i:
    "Spela alla" på "min sida" = första inslaget på repeat

    Vini:
    Det blir en "spela alla-funktion" när du startar ett avsnitt från Min lista genom att trycka på den del av avsnittet som jag ringat in med rött på denna bild (tryck alltså inte på texten till höger om avsnittets bild).

    Som Andreas skriver så är det otydligt. Att ens behöva kontakta oss för att förstå hur vi tänkt oss att det ska funka betyder att vi har gjort det för svårt. Och att min beskrivning är alldeles för svår att följa, är uppenbart.

    Hoppas att bilden hjälper!
    Annika Webbmaster
  • Hej
    Jag lyssnar SR appen via mobilen.
    Har en gammal iPhone, jag ger upp.

  • Ge inte upp, Vini, utan hjälp oss att förstå vad som går snett!

    Vi behöver dels förbättra detta så att det blir enklare att förstå hur man ska göra, men det kan även finnas tekniska problem som gör att det inte fungerar som det är tänkt.

    Startar du alltså ljudet genom att trycka på en bild i Min lista, men får ändå inget ljud sedan det första avsnittet har spelat klart?
    Annika Webbmaster
  • Hej Annika
    Jag startar ljudet, avsnittet spelas klart men måste hämta nästa avsnitt.
    Bifogar hur jag gör. Efter tredje bilden är stopp.
    Som sagt min mobil är gammal.
    Tack ändå

  • Tack Vini!

    Det ser ut som om du startar ljudet genom att först trycka på den del av programmets information som jag nedan har markerat med rött (går in på det enskilda avsnittet), istället för den del som jag har markerat med grönt (startar ljudet i spelkön):

    Annika Webbmaster
  • Det fungerar!
    Tack för din hjälp och ditt tålamod!
    Önskar dig en trevlig kväll!
    Vini
  • Skönt att det bara var vårt otydliga gränssnitt och mina omständliga förklaringar som ställde till det!
    Annika Webbmaster
  • Mettes inlägg är flyttat till en egen tråd:
    Kan jag "spela alla" i PC?

    Annika Webbmaster
  • Det här hjälpte mej då jag haft samma problem men lite väl krånglig förklaring...Enklare att skriva: Tryck på BILDEN ej på texten, i Min lista 😀
  • Bra, tack. (Fast det funkar inte så överallt. Om du hamnat i en vy där du inte är i en spellista, till exempel med alla avsnitt från ett program, så hjälper det inte att trycka på bilden ...)
    Annika Webbmaster
  • Eller ... Din beskrivning är ju heltäckande!
    Tryck på BILDEN ej på texten, i Min lista
    Bra. Så ska jag beskriva det.
    Annika Webbmaster
  • Tills igår fungerade det där med att spela ett klipp och från och med ett klipp dom ersättning gör "spela alla". Nu tycks funktionen vara borta.
  • Hej Ragnar!
    Om felet kvarstår, så se om du kan bli hjälpt av det svar med skärmbilder som jag skrev i förmiddags (klockan 10.26).
    Annika Webbmaster