Android 4: SR-Play kraschar när jag startar ett ljud

Efter den senaste 'uppdateringen' ( på kvällen, onsdagen 12 december) har SR-play slutat spela upp program. Så fort jag trycker på plats stänger appen ner sig. 'Hem', 'direkt', 'sök' och 'min sida' fungerar men inga program blir spelade... Har försökt  avinstallera och ladda upp på nytt men utan  önskvärt resultat..Tråkigt, SR-play har fungerat bättre än någonsin sedan början av augusti 2018. (Har en läsplatta av märket HP-10 med android 4.4.2...)

Kommentarer

  • Tack för att du snabbt rapporterade in detta, och bra att du skrev vilken enhet och vilken version av Android det gäller.

    Min misstanke är att vi gjort någon kod-förändring som skapar problem för äldre versioner av Android, men detta behöver förstås app-utvecklarna undersöka!

    Tills vidare hoppas jag att du kan ta del av vårt innehåll från hemsidan (sverigesradio.se). Om den inte heller fungerar, så vill vi veta det, för i så fall ligger felet på annat håll. Det du beskriver med att appen stängs ned, låter dock som om felet beror på själva appen och att det uppkom i samband med en ny version förstärker den misstanken!

    Får du något meddelande när appen stängs ned, i stil med "Sveriges Radio Play har stoppats"?
    Annika Webbmaster
  • För övrigt blev vi glada över att höra att Play-appen fungerat bättre än någonsin den senaste tiden. Jag hoppas att vi snart kan fortsätta på den vägen!
    Annika Webbmaster
  • Goda nyheter:

    App-utvecklarna har nu själva fått samma fel på någon av våra test-enheter, och kan därmed undersöka detta bättre.

    Jag ändrar lite i rubriken så att andra med samma fel lättare hittar hit och ser att felet ligger i appen - inte i just deras mobil eller platta - och att vi arbetar med det!
    Annika Webbmaster
  • Jo, det stämmer! så fort jag försöker starta en podd kommer dialogrutan: Sveriges radio play har stoppats. Jag kan lyssna direkt men då stängs SR-playsidan ner. Då kommer dialogrutan med: Sveriges radio play har stoppats och Ok. Direktsändningen fortsätter tills man trycker på OK. sveriges radio.se fungerar. Allt fungerar tills jag startar en podd. Ett halvt undantag är direktsändningar.......
  • Tack vare din snabba felanmälan, är utvecklarna i gång med att försöka lösa detta.

    Jag skulle rekommendera dig att lyssna via webbläsaren på plattan tills en ny och rättad version kommer. När det blir, vet jag tyvärr inte än.
    Annika Webbmaster
  • Jag avinstalerade SR-play igår... På kvällen vid 11-tiden(finsk tid) såg jag att det hade kommit en ny uppdatering. Jag laddade ner den och allt fungerade perfekt. Firade med att lyssna på Snedtänkt om Karl P Dal :-).  Jag vet nu inte hur stort felet var men fantastiskt jobbat och snabbt dessutom! Stort tack!
  • Jodå, det är en uppdatering gjord för att åtgärda just det fel du beskrev. Den är ännu endast släppt till 50% av Android-användarna och det var ju trevligt att du tillhör den halvan! Om inget oväntat visar sig, låter vi alla få den nya versionen snart.

    En snabb och tydlig felrapport från dig och snabbt agerande från app-utvecklarna har löst problemet.

    Tyvärr är inte alla buggar lika enkla att förstå, men buggar som gör att det inte går att lyssna ser vi alltid allvarligt på.

    Tack för hjälpen och god jul!
    Annika Webbmaster