SR Play i Apple TV

Apple TV är en bra produkt som jag använder en hel del och på flera oöika sätt.
Ett sätt är att använda de färdiga "apparna", f.a. SVTplay. Jag skulle önska att även SRPlay fanns med där. Finns det en chans att så kan ske?
Eller att SRs webkanaler i alla fall finns valbara bland de tusentals andra kanalerna i "radioappen".

Visa bästa svaret

Kommentarer

  • Hej Göran!
    Vi har ingen app för Apple TV på gång men jag ska framföra ditt önskemål till våra utvecklare. Det du kan göra är att lägga till våra kanaler i iTunes på datorn och lägga i en spellista.
    Jag är nästan helt säker på att man sen kan öppna spellistan på Apple TV.

  • Det här fungerar dessvärre inte i senare versioner av Apple TV. Spellistan med länken till kanalen blir tom.
    Vi ska diskutera vidare om vi ska ligga med bland kanalerna i iTunes.

  • Jag röstar för att ni skall ligga med bland kanalerna ;-)

  • Jag framför detta 😀
    Vi ska försöka ta ett samlat grepp på de plattformar där vi kan finnas som inte är våra egna. Vi får se vad det leder till. Jag har tyvärr ingen tidsplan för det här, men hoppas vi hinner med det under våren.

  • Hej,

    När kommer SR Play-appen för Apple TV? Reklamradiobolaget MTG med bl.a. RIX FM, Bandit Rock och Lugna favoriter har ju lanserat sin app för Apple TV.

    När regeringen satte stopp för digitalradio, DAB, sommaren 2015 får ni ju se er om efter andra digitala plattformar som redan finns på marknaden...

    Vänliga hälsningar

  • Hej Mats! vi tar med detta till våra utvecklare. Tack för önskemålet. Jag kan inte säga när vi kommer kolla på detta, men min gissning är att det blir svårt att hina med under våren iallafall.

  • Jag instämmer med Mats och övriga. En SR-app, precis som den för iOS, hade varit mycket bra för ATV!

  • Hej Dan!
    Bra att få veta att detta är ett önskemål som fler verkar gilla. Jag skickar det igen till våra utvecklare och de som planerar vad som ska göras i app-väg framöver. tack 😀

  • Hej!

    Ni är inte bortglömda, trots att det har gått nästan tre år sedan Göran startade denna tråd ...

    Äntligen är vår egen Apple tv-app ute i app store! Testa gärna och berätta hur ni tycker att den fungerar.
    Annika Webbmaster
  • Det var trevligt att ni släppte en app för Apple TV. Det tackar vi för.

    Jag har en Bluetooth-högtalare ansluten till min Apple TV och använder VoiceOver, dvs talstöd, vilket göra att vanliga Tv:n inte behöver vara påslagen.
    Synpunkter:
    • P5 STHLM bör ligga under ”Övriga kanaler” eftersom det inte är en rikskanal och P2 Musik bör ligga bland rikskanalerna istället för P2 musik och språk.
    • Det är bra att man kan välja bland alla P4:s lokala kanaler.
    • Under fliken Direkt säger VoiceOver inte namnen på kanalerna som man kan välja bland. Den säger bara vilket program som sänds.
    • När man väljer ett program att lyssna på i efterhand säger VoiceOver ”högerpekande triangel”. Vad betyder det?
    • Viss information är också på engelska.
    Jag har en Apple TV 4:e generationen med TVOS 11.1.
    Bästa svaret
  • Det var många bra synpunkter, som utvecklarna av appen får del av!

    "Höger-pekande triangel" är ett konstigt ord som borde innebära "play-ikon" ...

    Här har vi nog försökt "koda enligt standard", vilket brukar fungera bra med hjälpmedel som Voice over. Att det t ex är programmet istället för kanalen som läses upp, låter som något vi borde åtgärda och där det är otroligt värdefullt att få så snabb återkoppling på vad som inte fungerar riktigt som det borde med Voice over.

    Tack!
    Annika Webbmaster
  • som inte fungerar riktigt som det borde med Voice over

    Och inte enbart relaterat till Voice Over. Till exempel din synpunkt om att P2 Musik bör ligga bland rikskanalerna istället för P2 musik och språk är högst relevant oavsett om man letar efter kanaler med öronen eller med ögonen!
    Annika Webbmaster
  • Mats:
    Förbättringar för VoiceOver kommer i version 1.1.0 som är på G ut. Bland annat så specificeras nu kanalerna på kanalsidan.

    Stort tack för att du hjälpte oss att snabbt rätta detta, som även lyssnaren Henrik har rapporterat in, så att VoiceOver är en funktion som används är tydligt!
    Annika Webbmaster
  • Nu funkar det bra med att VoiceOver säger kanalerna. Tack för att ni var snabba att fixa det.
  • Tack själv för snabb hjälp!
    Annika Webbmaster