SR Play: Exportera lyssningshistorik

Hej,

Jag använder SR Play appen för iOS i min jobbmobil, nu ska jag byta jobb och måste lämna ifrån mig telefonen. Jag vill nu exportera lyssningshistoriken från SR Play appen.

Som jag har förstått det sparar ni även min historik på era servrar, det innebär att jag kan begära ut den m.h.a. GDPR.

Mvh, Anton

Kommentarer

  • Hej Anton och förlåt att du inte fick svar när frågan var aktuell!

    Förmodligen har du redan bytt jobb och mobil, så detta är överspelat, men jag vill gärna veta hur det gick för dig!

    Jag hoppas nämligen att du fick med dig din lyssningshistorik, för det ska du få om du har laddat hem appen på nytt med samma Apple-ID från en uppbackad version i exempelvis iCloud!

    Vi har däremot ingen möjlighet att leta upp din historik. Vad som sparas hos oss skriver vi om här:
    Integritetspolicy för Sveriges Radio Play

    Där står det:
    I vår app Sveriges Radio Play samlar vi in anonymiserad lyssningshistorik och information om användarbeteenden./.../

    Att informationen som samlas in är anonymiserad innebär att den inte kan kopplas direkt till en enskild användare av appen. Informationen innehåller inte heller några personliga uppgifter såsom namn, e-postadress eller IP-nummer.
    Så även om vi hade svarat snabbt, hade vi inte kunnat hjälpa dig - men det hade vi förstås kunnat berätta direkt! Förlåt än en gång för dröjsmålet.

    Som sagt, hoppas att historiken hängde med - och att du trivs på ditt nya jobb!
    Annika Webbmaster
  • Hej.

    Jag löste det genom att installera iMazing på min dator och med hjälp av det kunde jag extrahera data från SR Play-appen och upptäckte att det fanns en sqlite-databas som innehöll metadatat jag var ute efter.

    Mvh, Anton
  • Oj, det var förstås en lösning som är överkurs för de flesta av appens användare!

    Bra att du fick till det och förlåt än en gång för att du inte fick svar i tid.
    Annika Webbmaster