SR Play Apple Watch Series 5 Cellular.

Kommer ni att uppdatera SR Play appen så att den fungerar med Apple Watch Series 5 Celluar utan att vara parkopplad iphone? Om så, när kan det förväntas ske?

Kommentarer

  • Hej Charles!

    Som du kanske har sett, har vi infört lite nyheter i senaste versionen (20.7.7) av appen. I teorin ska du kunna använda appen på apple watch utan parkoppling.

    Tyvärr smög det sig in en bugg som gör att detta inte fungerar när appen hamnar i bakgrunden. Vi har löst felet bakom kulisserna, så från och med nästa version (förhoppningsvis i början av nästa vecka) hoppas jag att det fungerar som vi tänkt.

    Tack för att du tog dig tid att berätta vad du önskade att vi lade tid på att utveckla. Det här gången var det något vi redan höll på med. Vi knåpade alltså inte ihop en stand alone-version på två veckor - men nästa gång kan det vara ett förslag vi inte tänkt på själva än!
    Annika Webbmaster
  • Felet med att Apple Watch tystnade när spelaren hamnade i bakgrunden är åtgärdat och en ny version av appen, 20.7.10, finns för nedladdning i Appstore (vilket jag inte sett förrän nu, så den har nog precis fått godkänt av Apple).

    Denna nya version kommer inte till alla lyssnare på en gång, så det kan ta några dagar innan den kommer till er via automatisk uppdatering. Ni kan dock manuellt uppdatera till denna version.

    Leta upp Sveriges Radio Play i AppStore. När ni kommer till vyn där det finns en knapp "Öppna", ska ni inte trycka på den, utan där jag markerat, så kommer ni till sidan för vår app och kan välja att uppdatera:

    Annika Webbmaster