SR Play appen funkar inte längre

Nu fungerar inte SR Play appen alls längre! Den står bara och tuggar och snurrar när den ska ladda streamen.. Funkar varken på direktsändning eller program från arkivet..

Kommentarer

  • Hej!
    Har den funkat förut alltså och nu bara står och snurrar? Funkar annat att strömma som till exempel svt play?
    Får du något felmeddelande?
  • Jodå, den har fungerat fint tidigare. Funkar klockrent med andra streaming-appar som t.ex. Netflix och SVT Play. Får inget felmeddelande alls - den står bara och snurrar/försöker ladda strömmen, men ingenting händer..
    Det är en Lenovo surfplatta som har några år på nacken, men den är absolut inte "antik".
    Kan även tillägga att SR Play fungerar utmärkt på min mobil (Sony Experia). Men som någon annan skrivit i en kommentar - "Man ska väl inte behöva ha senaste mobilen för 10 000 kr för att kunna använda SR Play..."
  • vilken androidversion har plattan då? Jag tror minimum är 4.1 för att appen ska funka.
  • Hej! Det är android version 4.4.2 på plattan. Men som sagt var, det har fungerat tidigare. Känns som att appen uppdaterats med nån "cool" feature som kräver en värstingtelefon för att funka..

    Det är ju fler än jag som har problem, om man läser kommentarerna om appen på Google Play!
  • Jag ska be våra utvecklare om hjälp.
    Blir det någon skillnad om du testar att köra via en mobil och sen via det wifi du brukar använda?
  • Har samma problem med min Sony mobil (Android 4.4.4) uppdaterade SR-appen tidigare idag, allt går igång men inget ljud.
  • Hejsan. Har Samma problem som Michael Hall. Började I more.  Står bara och sure är.  Android 4.4.2. Fungerar fint på andra maskiner.
  • Har samma problem med min Samsung S4 mini.
    Android 4.4.4
    Installerade om appen, ingen skillnad.
    Allt har funkat klockrent tidigare.
  • Samma problem här Samsung s4 mini funkade senast i går kväll o på dan men i dag inte funkat alls.
    I min Huaweie Honor 7  funkar det.
  • Samma här. Tjugo timmar sedan första frågan kom in. Varför kommer inget svar?
  • Jag håller på att kolla detta med utvecklarna.
    Anders, angående tiden det tar att få svar. Det är semester och vi är en kanske en halv person som svarar.
  • Jag har full förståelse för att det är semester även hos er. Men någon av utvecklarna verkar ju ända haft tid att "mickla" med appen och gjort nån uppdatering eller så, eftersom det fungerade alldeles utmärkt bara för någon dag sedan på exakt samma surfplatta med exakt samma Android version..
    Ni borde kanske införa nån policy att inte röra appen under semestertider!?
  • Michael, jag ska framföra detta.
  • Hej alla i denna tråd!
    Utvecklarna jobbar på det här problemet som tycks ha drabbat er med android 4.x
  • ...och vi som vill använda appen har semester och vill lyssna när man är ledig och har mer tid...
    Men då slutar appen fungera...
  • Vi skulle även behöva veta vilken version av appen ni använder.
    Min sida -> Inställningar och hjälp -> Version (längst ned på sidan)

    och om någon av er använder beta-versionen?
  • Hej
    Jag använder version 18.7.20.5482 på en Samsung S4 mini. Android 4.4.4 och det fungerar ej.
  • Version 18.7.20.5482
    Android 4.4.2
    Funkar inte.
  • St play funkar inte alls med plattan men bra med mobilen o pc så dåligt paddan är ju min radio i köket
  • Samsung s4 mini Android: 4.4.2
    Sr play version: 18.7.20.5482
  • SR Play 18.7.20
    Android 4.4.2
    På en Lenovo Tab A7-40
  • 2Hej
    Kan felet eventuellt finnas "i andra änden",  dvs bero på att det är Androidutgivaren / Androidanvändaren som har gjort lite ändringar eller har avslutat underhåll av Android 4.x.x ?
  • Hej
    SVTPLAY funkar bra på min mobil
    Rickard
  • Hej
    Har 2 samsung-mobiler varav den ena är rätt ny medan den andre är lite äldre. På den äldre modellen har jag kört sr-appen dygnet runt fram till 1 augusti, sedan blev det helt tyst. På den nya mobilen funkar dock appen. Har ni gjort någon ändring så inte äldre mobiler ska kunna lyssna på radion eller var ligger felet?

  • Har samma problem. Samsung läsplatta och Android 4.4.2. Fungerade utmärkt fram till 31 juli
  • Lyssning via Sveriges radios hemsida i telefonens standard webbläsare funkar inte heller längre. Har aldrig varit problem förut. Så det är inte bara appen som krånglar efter senaste uppdateringen.
    Samsung S4 mini med den senaste programvaruuppdateringen
    Android 4.4.4
  • SR PLAY 6.1.2 5403
    Huawei G740-L00
    Android 4.1.2
  • SR appen funkar inte sedan ett par dagar tillbaka. Ordna det Sveriges Radio. Genast. Lyssnar bara på P1. Håller landet helt på att sjunka ner i dyn däruppe?
    Carl Naeselius
    CentralSchweiz
  • Hej! Vill även jag informera att SR-play inte fungerar sedan 1/8, står bara och tuggar/ startar om. Telefon: Sonim XP-7 med Android 4.4.4
    SR-play version 7.1.0.5468
  • Har en sprillans ny mobil med med android 7.0 och appen fungerar inte längre. Gränssnittet är väl ingen höjdare heller. Nu kör jag via webbläsaren och det funkar bra.
  • Samma problem
  • Hej, jag har gjort samma upptäckt på 2 Android-produkter.
    Min mobil HTC One med Android 4.4.3 fungerade tidigare i veckan men inte nu.
    En Pipo Tablet PC T9s med Android 4.4.2 fungerar inte heller numera.
    Står som sagt bara och väntar, men ingen stream kommer.

    Använder jag däremot SVT Play eller BBC News app, så går det alldeles utmärkt att få både ljud o bild streamat.

    Bengt
  • Har SR tagit bort stöd för visa äldre Lenovo och Android-produkter nyligen kanske. Jag kom nämligen att tänka på att jag köpte för ca 4 år sedan en LG tv för att kunna se SVT Play på LG:s smarta tv-apparater, men plötsligt så gick inte detta utan tvingades köpa till en rund dosa och "casta" säger de som begriper sig på det.

  • Jag har samma fel som er andra sen 1 aug men noterade att felet även finns på appen Player FM från den 1 aug. Kanske en slump, kanske en hjälp i felsökningen.
  • Det är inte bara SR play appen som inte fungera utan även SVT play appen lagt av på in platta Lenovo B 8080-7 MT 60063
    Börjar misstänka att det är vårt statliga monopolbolag som slutat stödja äldre plattor med sämre programvara installerade på och det är dags att köpa nytt
    Eller som jag gjorde idag gick ut på webben sökte upp SR nyheter SVT och deras webbsidor installerade deras webbsida istället på startsidan på plattan så gick det både att lyssna och se live via plattan
    Får inte vara dum fast åldersmässigt skall jag inte vara någon datnödd och lösa dessa problem själv utan skall krävas en webbmaster som försöker hitta ett svaret men verkar lysa med sin frånvaro på denna tråd. Det är kanske helgstängt vad vet jag
  • Hej! Inte heller i min telefon Samsung S4 mini med android 4.4.4 funkar appen sedan några dagar tillbaka. Frustrerande, som någon skrev här ovan, när jag på semestern gärna lyssnar på P1s program.
  • Jag har samma problem som ovanstående. Två Samsung surfplattor med android. Ingen av dem fungerar med Sveriges Radio sedan 1 augusti.
  • Jag har också samma problem som ovanstående, varken app el sr:s hemsida fungerar att komma in på. Jag har en iPhone 8 så det här gäller inte bara Android!

    Jessica
  • Hallå?!!!
    Dags att få tummen ur nu och fixa appen som funkade helt ok innan 1/8.
    Har lyckats kunna lyssna på de korta klippen under toppnyheter men ett helt program går ej att starta.
    Inga bilder kommer ej längre upp för det valda programmet.

  • Generellt sett har jag en känsla av att det inte funnits något samband mellan uppdateringar och förbättringar sedan ca 5 år tillbaka. När det gäller SR-appen fungerade den alldeles utmärkt fram till någon gång under våren 2018. I och med 'uppdateringen' försvann funktionen -fortsätt lyssna- som fungerade alldeles utmärkt med funktionen - lyssningshistorik- som aldrig har fungerat. Successivt under sommaren började -min sida- krångla och inte öppna sig alls. Nu vill programmen inte alls starta. Program, poddar och nyheter tycks gå att lyssna på helt slumpvis.
    Jag använder en HP10 och det fungerade alldeles utmärkt fram till våren 2018.
  • Har likt Örjan också lyckats kunna lyssna på de korta klippen under toppnyheter men ett helt program går ej att starta.
    Idag är det vardag så förhoppnigsvist kanske någon webbmaster kan förklara vad felet beror på eller är det som jordfbuksverkets dator fel i systemet

  • Hej
    En uppdatering med buggfix för detta är nu på väg ut.

    Mvh
  • Hej Karolina, vad innebär det? När funkar appen igen? Behöver jag installera om den för att det ska funka?
    Inna
  • Hej
    Det kommer att dyka upp en uppdatering i AppStore. Beroende på dina systeminställningar så kommer den antingen uppdateras automatiskt eller så måste du välja att uppdatera appen själv.

    Det kan dock ta ett tag innan den dyker upp för dig.

    Mvh
  • Ok tack!
    Inna
  • Nu funkar det igen! I alla fall för mig som har samsung note 2
    😀

  • Nu funkar appen SRPLAY igen. Toppen! Snabbt jobbat på första arbetsdagen, måndag, efter helgen.
    Problemen började förra veckan, strax före helgen. Stort tack för bugfixen!
    Med Vänliga Hälsningar
  • Inte på Lenovo och Android
  • Bengt, har du gjort uppdateringen som finns att hämta?
    Jag har Andriod och nu funkar det hos mig i alla fall ...
  • Funkar INTE på min Sonylur med Android 4.4.4
  • Hej
    Utvecklaren Karolina skriver ovan att vissa användare kan få vänta tills uppdateringen dyker upp. En del användare måste manuellt installera uppdateringen, och för andra kan uppdateringen bli installerad automatiskt.
  • Nu fungerar SR-appen i min HP10 med Android 4.4.2 igen! Stort tack!
  • Jag har en Samsung Galaxy Tab3 med Andrioid 4.4.2 och har laddat hem den senaste versionen av SRplay. Inga program går att starta-

  • Jag har en Samsung Galaxy 4 Mini, och det funkar inte längre med SR Play. Den bara "tuggar". Det har fungerat alldeles utmärkt tidigare, och jag känner igen det som andra har skrivit här, att problemet uppstod nu i månadsskiftet juli-augusti. Jag brukar ofta lyssna på P1, så detta är verkligen störande, att det inte funkar.
  • @Karolina

    AppStore??

    Alla vi andra som kör med Android då?
    När kommer det en uppdatering som fungerar för oss?

    Nope, det funkar fortfarande inte på min Lenovo Tab med Android 4.4.2

    Det ser inte ut som att det finns nån uppdatering att hämta hem på Google Play heller.. (den som ligger där är från 2018-07-24)

  • @Karolina

    Testar ni inte uppdateringarna innan ni lägger ut dem?

    Att kunna spela upp strömmar borde väl vara den absolut första
    och viktigaste funktionen att testa i en streaming-app..

    Be att utvecklarna googlar upp ordet "regressionstest"!

    Ifall de inte hittar svaret bjuder jag på följande citat:

    "Regression test is a test that is performed to make sure that
    previously working functionality still works, after changes
    elsewhere in the system."
  • Som jag skrev så kan det ta ett tag innan den nya versionen dyker upp för alla användare.
    Den nya versionen är 18.8.2.5485 - så om ni har den och fortfarande har problem med uppspelningen så får ni gärna skriva vad ni har för version av Android, och vilken telefon/platta.
  • Bra, nu kunde jag ladda ned v. 18.8.2 på min mobil HTC One med Android 4.4.3 och appen fungerar bra nu.

    Men, när jag först avinstallerade och sedan åter laddade ned SR Play appen till min Pipo Tablet PC T9s med Android 4.4.2 fick jag fortfarande v. 18.7.20 som inte fungerade. Gick då in på "Play butik" under Inställningar/appar och rensade cacheminnet. När jag sedan laddade ned SR Play igen installerades v. 18.8.2 som nu fungerar utan problem.

  • Tack! Nu funkar SR Play även på min Lenovo Tab med Android 4.4.2

    Men först efter att jag likt Bengt ovan rensat cacheminnet i Google Play
    dök uppdateringen upp..
  • Tack. Nu uppdaterad och funkar för mig med.
  • Wow nu fungerar SR play
    Testade tidigare på morgonen och förmiddagen men icke. Men Kl. 11,30 så testade jag på nytt min Lenova platta och  ett plonk hördes först och jag tänkt fa. också men sen hördes en röst och ut strömmade dagens följetong ut i etern.
    DEN FUNGERAR UNDERS TIDER ÄR INTE FÖRBI
  • Tackar så mycket for hjälpen med att fixa appen. Bra jobbat sr.
  • Tog ett  dygn innan uppdateringen dök upp i min telefon, men nu funkar det igen.  Trevligt att kunna lyssna på sommar i p1 igen! Tackar!

  • Funkar inte alls nu. Har varit strul ända sedan sommarpratare började. Obs att jag inte ska lyssna på dem utan på kvart i fem ekot direkt. Då får jag trycka några gånger på p1direkt och efter några försök börjar dagens sommarpratare mitt i programmet. Där ifrån har jag sedan lyckats ta mig till ekots direktsändning. Android 8.0.0
  • Hej Janne,
    Vilken version av appen är det du har, och vilken telefon / platta är det du har?

    Mvh
  • Jag har 18.8.2. 5485
    Sony x compact F5321
    Mvh Jan
  • Hej Karolina!
    Nu har SR-PLAY slutat fungera igen... Jag har den versionen/uppdateringen som jag laddade ner den 6 augusti på en HP 10 med android 4.4.2.

    Vänligen Kjell.
  • Hej
    När slutade det att fungera?

    Mvh
  • ...-sök program- krånglar och -min sida- som i sin helhet fungerade så fint så sent som igår, har helt upphört att fungera...
  • Det slutade fungera någon gång mellan 8 och13 (svensk tid)..

  • Nu fungerar -lyssna direkt- och -sök program-. Men inte -hem- och inte -min sida-...
  • Nu fungerar SR-appen i sin helhet igen...fredagsmys!
    Tack Karolina!
  • Bra!

    Mvh
  • Hej, har en Samsung 2 Galaxy Express android, köpt 2013. Radio Play funkar inte sedan några veckor tillbaka. Vad göra ?
  • Hej
    Har du uppdaterat till den senaste versionen?
    (18.8.2)

    Mvh
  • Nu har jag uppdaterad till senaste version och nu fungerar det igen !
  • Så bra!

    Tack alla ni som rapporterade on felet och därmed hjälpte oss att lösa det.
    Annika Webbmaster