sr play app

Hej!
Noterade att sr play appen finns inte att ladda ner i iPad. Har varit i kontakt med Apple Support och lösningen är då att gå via webben och ladda ner den därifrån eller ta hem den i växlingsläget iphone på min iPad Pro. Den senare är då inte anpassad till ipad bl. a. med sämre upplösning.
Finns det några planer på att konfigurera appen till ipad version och att därefter kunna ladda ner den från Appstore?
Med vänliga hälsningar
jan marbenius

Kommentarer

  • Hej Janne!
    Jag svarade dig i ditt mejl. Men svaret är i alla fall att det inte finns några sådana planer just nu. Appen för iphone funkar helt och hållet även på en ipad vad gäller lyssningen, och det är ju det viktiga i det här fallet 😀
  • Jättetack Jesper än en gång! Absolut! Ibland gäller det bara att komma på vilken väg man ska ta när man står där och funderar.
    /janne
  • Jag framför självklart ditt önskemål till våra utvecklare, glömde jag att skriva 😀
  • Vi får se vad som händer men återigen, som du nämnde, det viktiga är 1) att man hittar appen, vilket jag först inte gjorde på nya plattan där jag trodde mig hitta den och 2) att man kan lyssna på sr play! Det är ju hela grejen!
    Tack för hjälpen!
    /janne
  • Det är en iphone-app och därför sorteras den under iphone i app store. Att den funkar på ipad räcker inte som kriterium för att kunna hittas under ipad-appar. Då krävs det att vi gör en app utvecklad specifikt för ipad. Om jag inte minns fel så gick det att hitta appar som funkde på båda förr men det går inte längre.