SR Play för Iphone hoppar inte fram till rätt tid direktsändning

Hej, sedan en tid så hoppar inte direktsändningen fram till aktuell tid efter att ha varit inaktiv. ”Står och hoppar” och vyn fladdrar. Går det att lösa?
iPhone X, iOS 13.3 SR Play app 20.1.1
Mvh

Kommentarer

  • Tack för att du rapporterar in detta.

    Hjälper det att trycka på "direktsändning" när spelaren är i "utfällt läge"?

    Hur lång tid, ungefär, har spelaren varit inaktiv när felet märks? Är det exempelvis under 15 minuter eller rör det sig om flera timmar? Vi vill självfallet lösa det, och tidsaspekten är en ledtråd som förhoppningsvis gör att vi bättre förstår vad som inte fungerar som det ska.
    Annika Webbmaster
  • Oftast är det nästan ett dygn då jag lyssnar på mornar och förmiddagar.
  • Ok, har du sett och testat direktlyssnings-länken jag nämnde ovan?

    Blir det annars bättre om du stänger ned appen helt genom att svepa bort den och sedan startar om den?
    Annika Webbmaster
  • När jag lämnar vyn där jag senast var och trycker ”lyssna direkt” och/eller sveper bort och startar om appen ( i princip samma sak) så funkar det. Men som sagt, tidigare kunde jag pausa och efter lång tid sedan bara trycka ”direktsändning” så gick sändningen igång på aktuell tid.
  • Japp, detta är numer standard när jag startar min radio. Fladder o ett pgm som sänts under natten.
    Är endast intresserad av DIREKT sänd radio, alltså är kl 06:35 vill jag höra på P4 väst o då få veta att kl är 06:35 o hur ex trafiken fungerar i mitt område.
    Hur får jag min radio att ständigt starta med det pgm JAG valt o att det verkligen sänds
    i reell tid? Hälsn fr Maria

  • Tack för beskrivningen!

    Förändringar
    Vi har gjort en väldigt stor teknisk förändring i appen, men det är meningen att "allt ska fungera som ni är vana".

    Vi har dock genomfört en förändring, som både jag och andra lyssnare ser som en förbättring, men som kan hänga ihop med det fel ni får. Det har nämligen sedan länge gått att backa upp till tre timmar i direktströmmen, men har varit hur man gör för att backa "bortanför den programdel som sänds nu" (vilket gick att göra genom att backa till början av denna del, sedan backa 15 sekunder till). En lyssnare som startade Morgon i P4 Väst klockan 8.15 såg ofta att det gick att backa till klockan 8.05 (efter Ekot), men inte att det gick att lyssna från programmets start klockan 6.

    Vi har nu lagt till en funktion i direktlyssningen där det går att "svepa sig bakåt" bland de senaste tre timmarnas sändningar, och jag funderar över om det är den som av okänt skäl "fladdrar" hos er. Det ska den förstås inte göra, och vi försöker självfallet lösa det, men jag tror inte att vi har lyckats återskapa felet själva än, så vi behöver er hjälp!

    Olika sätt att starta ljudet
    Det finns flera olika sätt att starta lyssningen på en kanal, och jag vill dels berätta om dessa (något av dem kanske gör att ni enkelt kan slippa felet) och dels höra vilket sätt det är ni brukar använda, så att vi kan förstå hur detta "fladder" uppstår.

    Här markerar jag två olika ställen där du, Maria, som alltid lyssnar på P4 Väst, bör kunna starta den kanalen om du öppnar appen. Antingen genom att trycka på den så kallade "sockerbiten" i appens överdel eller på Play-knappen i spelaren:

    Ett annat sätt är att starta genom en spelarfunktion på låsskärmen eller genom spelaren i kontrollcentret (bild på den senare):

    Ett tredje sätt är att långpressa på appens ikon och där kunna nå "sockerbitarna" för att starta en kanal. Ni kan även välja att lägga till en widget, vilket gör att dessa genvägar till kanalerna blir extra enkla att nå. Då ser det ut så här, ungefär:

    Är det något av de sätt jag beskrev ni använder idag? Om inte, hur brukar ni starta ljudet i appen?

    Om ni slipper problemet genom att starta med någon annan metod, så berätta gärna, så att vi kan tipsa om den metoden i fall fler lyssnare rapporterar in samma fel!

    Annika Webbmaster
  • Hej, problemet jag hade har inte visat sig nu senaste dagarna (även innan senaste uppdateringen av appen). Så ni kan sluta felsöka nu för min del.
  • Hej från mig också. Jag råkade tyvärr slarva bort ert förra mail, därav min tystnad. Igår funkade det som det skulle, idag på morgonen fladdrade det en kort stund men betedde sig sedan som den skull. När jag provade precis nyss funkade det perfekt. Ni har gjort något o det gjorde ni bra! Tack för engagemang o god service! Med vänlig hälsning, Maria

  • Så skönt!

    Tack båda för er återkoppling.
    Annika Webbmaster