Nedladdningsproblem i Umidigi A7 pro
Hej
Varför försvinner mina nerladdade program?
Android 10.
Det har pågått en tid och är väldigt irriterande.
Mvh
Ola
Varför försvinner mina nerladdade program?
Android 10.
Det har pågått en tid och är väldigt irriterande.
Mvh
Ola
Följ inlägget
0
följare
Vad har du för mobiltelefon? Det finns ett problem som jag främst förknippar med Huawei som eventuellt ligger bakom det som inträffar.
Intressant, Umidigi är en ny bekantskap för min del ...
Vilket gör att jag nog behöver kolla upp vad som är unikt för just den luren för att svara korrekt..
Vissa program ska försvinna
Jag kan däremot kartlägga felet utan denna kunskap, eftersom det finns två olika huvudanledningar till att nedladdade avsnitt försvinner. Det ena är att programmen innehåller musik, drama, uppläsningar eller annat innehåll som endast är tillgängligt under en begränsad tid. Om du har laddat ned sådaa avsnitt, kommer de att visas som otillgängliga är de inte längre finns kvar i appens databas.
Jag tror dock att felet är ett annat.
Laddades avsnittet verkligen hem korrekt?
Om du försöker ladda hem ett avsnitt, men det inte går, exempelvis för att appen dödas av mobilens operativsystem innan nedladdningen är klar, så kan du felaktigt tro att du har laddat hem det.
Avsnittet syns under nedladdat, men under avsnittet strå det inte Nedladdat utan Laddar ned. Appen kommer att fortsätta att försöka ladda hem dessa avsnitt, men slutar om den inte lyckats på en vecka - vilket är vad jag tror sker hos dig:
Vilket av dessa scenarier verkar stämma in på ditt problem?
Varför försvinner nedladdade avsnitt automatisk?
Hej igen Ola!
Jag var otydlig. Det jag ville veta var om det står "Laddar ner" eller "Nedladdat" under avsnitten i din app. Jag har dock läst på lite nu, och förstått att Umidigi-mobiler är kända för att döda bakgrundsprocesser, och din beskrivning stärker min tro att det står "Laddar ner" här (nu gulmarkerat):
Problemet hänger alltså inte samman med Android 10, utan med din telefon, och förmodligen med en app i den som heter DuraSpeed.
Det verkar som om tricket antingen är att stänga ned Duraspeed eller att se till att de appar som behöver jobba i bakgrunden får rätt att göra det.
Den här tråden handlar om notiser som inte kommer om de borde, ett annat problem som har samma orsak.
Reddit: Umidigi A7 Pro notification problem
Hoppas att beskrivningen av hur du ska gå in i Duraspeed och på app-nivå ändra inställningen så att appar inte ska dödas i bakgrunden går att följa!
Skydda vår app, så försvinner förmodligen problemet.
app closing and battery saver [Umidigi F1]
Starta om telefonen. Återkom och berätta om det hjälpte.
Här (annan modell och snart tre år sen) tipsar en användareom flera olika inställningar: Störst förutsättning att hjälpa dig har troligen Umidigis egen support - som verkar vara pigg och aktiv jämfört med en del andra kinesiska mobiltillverkare.
Det kanske rentav är en bugg? Här verkar några ha blivit av med problemet med att appar inte funkar i bakgrunden, medan andra menar att det kvarstår:
UMIDIGI A7 PRO 128GB EEA V1.4_20200819 ROM - SPFT + OTA release
De ska hursomhelst ha försökt lösa en bugg som beskrivs:
- Closing background running apps after screen-off
Jag vet inte. Det är något i själva mobilen som gör att appen dödas, men vi har inte lokaliserat vad än.Hur ser inställningarna utom du letar upp vår app under Recent apps? Vilka valmöjligheter finns förutom hänglåset?
Började med att rena appens cache och lagringsminne och avinstallerade därefter appen. Startade om telefonen och installerade apoen igen. Laddade ner samma filer som innan och nu är de nerladdade och det står ta bort.
Tack för att du tagit dig tid.
Mvh
Ola
Tack för att du berättade hur du löste det, vilket förhoppningsvis kan hjälpa andra med liknande fel.
Tyst i hörlurar, ny Iphone