SR osynligt i Samsung multiroom (Tunein)

Hej.

Se konversation med Julia Blomberg:

Hej Johan,
Längst ner på vår hemsida finns något som heter Webbsupport där du kan ställa alla dina frågor. https://kundo.se/org/sverigesradio/
/J

Hej, Julia.
På kontoret har vi en mediespelare av märket Samsung och den styr man från en app i telefonen som heter Samsung Multiroom. I den kan man hämta streamingen från olika källor så som Spotify, TuneIn etc och det är där ni sedan en vecka är helt osynliga för att tidigare ha legat längst upp med alla era kanaler.
Nu har det ordnat sig temporärt då jag hittade en gammal länk som pekar på ”99,3 P3 (Top 40 & Pop Music)”, vilket är SR P3, men det är ju inte så det ska behöva gå till.
Med vänlig hälsning
Johan

Hej Johan,
Tack för ditt mail. Menar du när du försöker lyssna på Tunnlarna i Sveriges Radio Play-appen eller Podcaster i din mobil? Eller menar du någon annanstans? Bra om jag kan få lite mer info för att kunna felsöka på bästa sätt.
/Julia

Hej.
Sedan typ en vecka så få jag inte in någon SR-kanal på TuneIn. Det är funktionen som många ljudspelare använder för radiostreaming så nu kan jag inte längre lyssna på er. När jag söker på SR, P3, Sveriges radio etc i alla möjliga konstellationer så är det helt borta, medan jag precis som tidigare får fram hundratals andra kanaler, bl.a. alla era ”konkurenter”. Har ni stängt ner den tjänsten där eller är det någon som har råkat dra ur en sladd?
Med vänlig hälsning
Johan Slagstedt

Kommentarer

  • Nu har du hamnat rätt. Fast jag vet inte alls vad felet kan bero på, så det behöver jag undersöka!

    Appen för Samsung Multiroom, är den på Android eller Ios? I Tuneins stora databas finns kanalen kvar, se här:
    https://tunein.com/radio/P3-993-s25681/

    Kan du där navigera dig fram så här?
    Område -> Europa -> Sverige -> Sveriges Radio -> P3

    Annars, kan du skicka med en skärmdump över hur det ser ut när du går in på Tunein?

    Annika Webbmaster
  • Jag tyckte dock att det var svårare än det brukar att hitta till P3 (brukar gå direkt med sökfunktionen) så något verkar vara ombyggt hos Tunein ...

    Bra att du rapporterade in detta!
    Annika Webbmaster
  • Hej, Annika.

    När jag går in på appen (Android) och söker på P3, SR P3 eller liknande så kommer ni inte upp. Det märkliga är att ni sedan vi köpte mediespelaren alltid har kommit överst och nu finns ni inte alls.

  • Tack!

    När märkte du denna försämring?
    Annika Webbmaster
  • För omkring 1-1,5 vecka sedan.
  • Tack!

    Det är ju lite svårt att felsöka i en app jag inte har själv, men jag är van att "torrsimma", så jag testar!

    Om du klickar på Alla bredvid sökfönstret, kan du då fälla ut så att du får valet Område -> Europa -> Sverige (och så vidare)?
    Annika Webbmaster
  • Nej, där väljer jag vara om det ska vara Spotify, TuneIn etc.
  • Ok!
    Stämmer denna manual med verkligheten? Se sidan 22 och framåt:
    https://content.etilize.com/User-Manual/1032126144.pdf

    Kan du nå "Following", "Browse" och "Search" där?
    Annika Webbmaster
  • Japp och japp.
  • Och kan du då, under Browse -> By Region -> Europe -> Sweden -> Sveriges Radio finna P3, samt sedan följa kanalen, så att den hamnar på Tuneins startsida hos dig?
    Annika Webbmaster
  • Jodå, det går på det hållet, så egentligen är PROBLEMET löst, men inte MYSTERIET att ni är osynliga i sökningen...
  • Jag håller helt med om den analysen! Att problemet är löst hos dig, betyder inte att mysteriet och grundproblemet är löst ... (Dessutom hade du ju redan innan du skrev hit löst det själv, genom en äldre länk som fungerar!)

    Vi har ett projekt på gång i hop med Tunein, där alla våra kanalers länkar kommer att uppdateras, men jag vet att det inte är det som spelar in, eftersom Tunein ännu inte har fått de nya länkarna från oss ... I det arbetet kommer vi att se till att alla kanalers beskrivningar och namn är rätt, vilket förhoppningsvis gynnar sökbarheten. P1 har till exempel under lång tid varit svårfunnen, så där har jag av och till tipsat om att istället söka på "talade", eftersom kanalen har underrubriken "dan talade kanalen".

    Jag ligger alltså lite lågt med att felsöka, eftersom vi står inför en så pass stor omgörning.
    Annika Webbmaster
  • PS:
    Eftersom felet tycks ligga i Tuneins databas snarare än i just denna app, har jag kompletterat rubriken så att det syns att det rör Tunein. Förhoppningsvis kan andra som saknar någon av våra kanaler hitta hit och få hjälp, eftersom sökvägen Område -> Europa -> Sverige -> Sveriges Radio -> kanal är sig lik i många olika Tunein-baserade tjänster.

    Det är inte heller att lösa grundproblemet, men kan förhoppningsvis lösa problemet hos en eller annan drabbad lyssnare, och det är ju bra!
    Annika Webbmaster
  • Igår köpte jag en Pioneer internet radio.Det går inte att ,,spela,, varken P1 eller P4 Stockholm.Andra lokala P4 stationer går det bra att lyssna på.P3,P2 ,P5 fungerar perfekt.Detta gäller de digitala sändningarna.
  • Hittar Pioneer inte kanalerna, eller hittas dessa men går inte att spela upp?

    Har du testat sökvägen Område -> Europa -> Sverige -> Sveriges Radio -> kanal som jag tipsade om ovan?
    Annika Webbmaster
  • Kanalerna finns men det går inte att spela upp...... P1 fungerar nu men inte P4 Stockholm.Tex.P4 Uppland fungerar utmärkt.
  • Andra lyssnare har rapporterat in problem med Tunein och jag undrar om P4 Stockholm har börjat fungera på samma vis som P1 det löste sig med P1, eller om det fortfarande är problem.

    Om problem, vad händer? Ingenting, eller hör du någon pip-ton eller liknande?

    Annika Webbmaster