SR i Apple Watch

Hej!

Jag lyssnar mycket på SR appen via min mobil. Nu har Apple sagt att de kommer att släppa en Apple Watch i Sverige nästa år där det går att streama musik till.

Jag undrar nu om det kommer gå att använda SRs app i den nya versionen av Apple Watch, utan att ha med sig sin iPhone?

Mvh,
Niklas

Kommentarer

  • Hej Niklas!
    Det står ännu inget på svenska Apple om när den funktionen kommer finnas i Sverige och hur den kommer funka med svenska operatörer. Har du någon mer specifik uppgift om detta som jag kanske inte hittar?
    Vi kommer ta detta med våra utvecklare för att se om det är något vi kommer ha stöd för i appen.

  • Hittade lite info på Telias sida om nya Apple watch. De kommer bara sälja Apple watch utan sim-kort till en början:
    https://www.telia.se/privat/apple/nyheter
    Min gissning är att det kommer dröja ett tag innan vi kan kolla på en utveckling av appen för denna funktion.