SR i Apple Watch: Var finns poddar & program?

Hej,
Jag ser att det ska finnas tre fönster i sr appen för Apple Watch, poddar o program, kanaler för att lyssna direkt och vad som spelas nu. Stämmer det?
I min Apple Watch 6 får jag bara fram kanaler för att lyssna direkt och vad som spelas nu. Kommer alltså inte åt poddar o program. Vet ni vad det beror på och hur jag kommer åt det?
Mvh My

Visa bästa svaret

Kommentarer

  • Hej!

    Jag vet inte själv, men har frågat våra Apple-experter, som byggt appen. Vi återkommer.
    Annika Webbmaster
  • Hej!

    För att lyssna på poddar och program behöver man ha Apple watch kopplad till sin iPhone och ha några poddar och program som man har följt i SR Play appen i iPhonen (hjärt ikonen inne på programmets sida). Sen behöver man ha sin watch i närheten av iPhonen med apparna öppna på båda apparaterna, då ska nya avsnitt av poddar och program du följer automatiskt synka över. De hamnar längre ner på samma sida som kanalerna.
    Bästa svaret
  • Toppen, tack!
    /My
  • Tack, Lars!

    My: hör av dig om du inte får till det.
    Annika Webbmaster
  • Hej igen,
    Om man har en modell med e-sim går det att lyssna på piggar o program utan iPhone i närheten då?
  • Hej My!

    Om det väl är synkat, så att Apple Watch har själva listan med programmen, ska den sedan fungera utan att telefonen är i närheten. Testa och återkom!
    Annika Webbmaster
  • Hej,
    Tack för svar. Lämnade dock tillbaka apple-klockan innan jag skaffade esim så kan inte svara på om det fungerade i praktiken. Låter sin en bra funktion dock 😀

  • Går det att få sr-appen i applewatch 6 med e-sim?
  • Hej Göran!

    Det ska inte vara några problem.Om något inte fungerar, så hör av dig!
    Annika Webbmaster
  • Hur gör jag?
  • Är det möjligt att ladda ner SR-poddar, för lyssning utan uppkoppling?
    /Björn
  • Poddar vet jag ej, men SR-appen finns så det borde gå.
  • Hejn!

    Göran:

    Jag vet inte om jag förstod din fråga om hur man gör. Menar du hur du gör för att ladda hem appen? Finns i så fall svaret här?
    Öppna appar på Apple Watch (WatchOS 6)

    Om jag missförstod, så förtydliga vad det är du behöver hjälp med, så hoppas jag att vi kan ge dig ett bättre svar.

    Björn:
    Tyvärr finns det idag inget stöd för att ladda hemavsnitt direkt i klockan - med vår app. Däremot kan du använda Apples egen podd-tjänst och ladda hem våra poddar i den och sedan lyssna utan uppkoppling.

    Se här:
    Apple Watch: Lyssna på Apple Podcasts

    (Obs att detta alltså inte fungerar med alla våra program, se här vilka programserier som är nedladdningsbara även utanför Sveriges Radio Play.)

    Trevlig lyssning!
    Annika Webbmaster
  • Om jag förstår det hela rätt
    Kan man lyssna på sr-appen genom apple watch (e-sim) helt självständigt utan att ha Iphonen i närheten?

  • Ja, det går. För kanaler finns det inte så mycket att tänka på. För att det ska gå att lyssna på de program du följer, behöver dock klockan och mobilen först synkas, det vill säga att du behöver ha din watch nära iPhonen med appen Sveriges Radio Play öppen på båda enheterna. Då synkas nya avsnitt av poddar och program du följer automatiskt, så att du kan nå dem via klockan.

    Annika Webbmaster
  • Tråkigt att man inte kan livestreama klockan utan att ha telefonen i närheten.
    Är det Apple som vill ha det så?
    Eller är det ni som inte vill satsa på det?

  • Hej David!

    Det ska gå att strömma en kanal. Varken My, som skrev den ursprungliga frågan här i forumet, eller de andra lyssnarna som har skrivit här har rapporterat in några problem med kanaler, så om det är problem, kan det antingen vara en ny bugg vi behöver kartlägga eller något lokalt hos dig.

    Om du har problem att lyssna direkt på kanaler utan att telefonen är i närheten, så berätta mer! När uppstod felet? Vilken eller vilka kanaler gäller det? Får du något felmeddelande?
    Annika Webbmaster
  • Jag har iphone 13 pro och apple watch 7 med LTE. Bluetooth igångpå båda, bt på iphone är förbunden med klockan.  SR Play igång på båda. När jag går in på SR play på klockan kan jag välja P1 men inget händer. Vill gärna lyssna med klockan vid örat utan earpods (som jag inte har med mig). När jag klickar på p1 i appen på klockan syns en snurrande nedladdningssymbol men inget ljud hörs.

    tips?
  • Hej Jonas!

    Vi har, sedan igår, problem som kommer och går med att strömma P1 (och ytterligare ett par kanaler). Om felet drabbar P1, men inte P2 eller P3, är det förmodligen där skon klämmer.

    Har felet pågått en längre tid eller om du får samma fel även med P2 eller P3, så hör av dig, så felsöker vi detta som ett separat fel utan koppling till våra andra problem.
    Annika Webbmaster