SR-appen på datorn stänger ner sig själv.

Jag lyssnar via min Surface dator på jobbet.
Oftast blir det att jag lyssnar på den lokala radion vilket fungerar utmärkt, men ibland så lyssnar jag på gammalt material so som dokumentärer mm och det är då det skiter sig. Efter allt från 10 sekunder till en minut så stänger radion ner och den måste startas om, dessvärre med samma resultat. Jag har installerat om programmet.

Kommentarer

  • Hej!

    Är det alltså vår Windows 10-app du använder? Tills vi förstått vad det felet kan bero på, så kan du testa att lyssna genom att gå till sverigesradio.se med din webbläsare.

    Här hittar du länkar till alla våra programserier:
    https://sverigesradio.se/sida/allaprogram.aspx
    Annika Webbmaster
  • Precis, en windows 10-app.
    Kör på webben så länge 😀
  • Om du får liknande problem där, så hör av dig!

    Jag har frågat app-utvecklarna om de har någon teori om vad detta problem beror på.
    Annika Webbmaster
  • Inga problem i webbläsaren, lyssnar för fullt 😀
  • Har samma problem som Erik hade. Har en Samsumg s8. Stänger ner hela tiden. Börjar först "skorra". Vad göra ?  Gitta
  • Hej Gitta!

    Testa detta:
    1. Inställningar
    2. Enhetsvård (kallades Enhetsunderhållning till och med Android 8)
    3. Batteri
    4. BATTERIANVÄNDNING (en "knapp" i övre fältet)
    5. Trepunktsmenyn i övre högra hörnet
    6. Optimera batterianvändning
    7. Ändra från att visa Appar inte optimerade till Alla appar för att se de appar du vill "av-optimera".
    8. Leta upp vår app och se till att den inte är optimerad
    9. Starta om telefonen så att förändringen verkligen slår igenom
    Gick det att följa? Om inte (eller om felet fortsätter även efter förändringen och omstart) så hör av dig!
    Annika Webbmaster
  • Har gjort som Annika föreslog. Har nu lyssnat i drygt en kvart och allt fungerar nu ! Förut kunde jag bara lyssna ett par minuter innan det stängde av. Tack !
  • Skönt att det löste sig - och bra att du kontaktade oss!
    Annika Webbmaster