SR appen musik

Hej!
Varför visas inte vilken musik som spelas upp när jag använder SR-appen?
Använder Iphone.
mvh
Markus

Kommentarer

  • Hej Markus!

    Kan du beskriva närmare var det saknas musik? Vilken kanal och vilket program?
    Annika Webbmaster
  • Hej Annika!
    Se nedan.
    Mvh
    Markus

  • Tack, då förstår jag!

    Jag tror att det hänger på ifall redaktionen "har musikrapporterat" eller inte. Jag tror att felet ligger utanför appen, för även i spelaren på vår webbplats saknas låtinformation för dessa avsnitt. Där kan du dock se låtlistan på den webbsida där avsnittet ligger, exempelvis här för samma avsnitt som på din bild:
    P3 med Rebecca & Fiona, fre 14 feb

    Om du skrollar ned på sidan, så ska du se en låtlista som börjar med Bella Boo - Cant Leave You Like This och slutar med ScHoolboy Q, Nez - Wild Youngsta. Hemsidan ska fungera bra i Iphone.

    Det ironiska är att det framförallt är "de rena musikprogrammen" som saknar musikinformation. Om du lyssnar i efterhand på program med "allmän P3-musik" (som Morgonpasset i P3), visas oftast låtar och artister, medan programmen"om musik" (där vi ju oftare blir nyfikna på en låt) saknar information.

    Detta behöver vi lösa, antingen tekniskt eller genom att redaktionerna snabbare musikrapporterar (vilket delvis också är tekniskt - ju enklare detta är, desto snabbare kommer redaktionerna att rapportera).

    Tack för att du hjälpte mig att se problemet!

    Om du lyssnar direkt på P3 tror jag att det ska bli rätt även för musikprogrammen, men jag behöver koll det.
    Annika Webbmaster