SR appen lagring

Jag vill på min Android mobil SR app byta från intern lagring till lagring på SD kort. Jag har idag ca 12 GB lagrat internt som jag skulle behöva flytta.

Kommentarer

  • Hej Lennart och förlåt den bristande responsen!

    Av flera skäl behöver vi hålla lagringen av nedladdade avsnitt "inom appen", så mitt tips är att inte använda vår app för att spara nedladdade ljudfiler. Den är byggd för lyssning (med lagringsmöjlighet för att kunna lyssna i frånkopplat läge exempelvis vid en resa, snarare än att spara en större mängd avsnitt över tid).

    Men uppenbarligen har du ett behov av att ladda hem filer, och det vill vi förstås hjälpa dig att hitta en bra lösning för!

    Hitta tillbaka?
    Om du laddat hem ljudfiler "för att hitta tillbaka till dessa avsnitt framöver", så kan lösa det behovet genom att lägga dem till min lista. (Säg till om du vill få funktionen beskriven närmare!)

    Lyssna utan nätverk?
    Om du laddat hem dem för att du vill kunna lyssna utan nätverk, är det bättre att använda en renodlad podcast-app, med mer flexibel lagring. Jag har tyvärr inte den kunskap som krävs för att kunna rekommendera eller varna för en viss app, men kolla igenom exempelvis denna lista och välj en app med flexibel lagring:
    10 best podcast apps for Android - Android Authority

    Jag skulle tro att själva "poddhanterandet" är bäst i appar som är framtagna just med podcast som fokus, jämfört med Spotify och Tunein som ursprungligen utvecklats för annan lyssning (spellistor i Spotify, radiokanaler i Tunein).

    Spara över tid?
    Ett annat skäl till att ladda hem avsnitt, är för att kunna lyssna även sedan avsnittet tagits bort från Sveriges Radios plattformar.

    Även med det behovet är andra dock appar bättre än vår egen! När ett avsnitt inte längre finns tillgängligt, exempelvis ett musikprogram efter 30 dagar eller en radioföljetong efter viss tid (oftast 30 dagar efter det att sista avsnittet sänts, men ett fåtal läggs ut under ett år), så kan du nämligen inte lyssna på det i appen Sveriges Radio Play heller, även om du laddat hem det.

    Har du laddat hem det via en podcast-app eller från vår hemsida (vilket inte går med musikprogrammen, men däremot med drama och uppläsningar), finns dessa avsnitt kvar även när de försvunnit från våra plattformar.

    Andra behov?
    Om du laddat hem avsnitten av något annat skäl, så berätta gärna! Ju bättre vi förstår vilka behov lyssnare har, desto bättre kan vi prioritera vilka funktioner som ska finnas med i appen framöver.

    Men idag är alltså appen främst till för att lyssna, och för dig som har ont om utrymme i mobilen - men gott om utrymme på SD-kort - är min starka rekommendation att ta bort majoriteten av de nedladdade avsnitten och istället ladda hem dessa på annat vis!
    Annika Webbmaster
  • Hej ! Hur kan jag ladda ner alla avsnitt av uppläsningen Om våren av Karl Ove Knausgård ?
    Jag har lyssnat på delarna 1,2,3 och 5 men vill gärna lyssna igen  som jag av en tillfällighet gjorde 2ggr månd den 8 mars och senare samma dag kl 18 ca ?
  • Hej Pian!

    Här kan du ladda ned alla avsnitt:
    Om våren av Karl Ove Knausgård

    Om du laddar ned avsnitten från den sidan, har du alltså kvar dem, även sedan de tagits bort hos oss, vilket för denna följetong sker den 25 april!

    Trevlig lyssning
    Annika Webbmaster