SR-appen i Apple tv stänger av sig själv

När jag startar SR-appen på min apple tv så händer det att appen går ner av sig själv, utan att jag gör något. Idag hände det tre gånger på rad innan jag gav upp

Kommentarer

  • Hej
    Har du senaste versionerna av systemet och appen?

    mvh
  • Hej
    Enligt appletv har jag version 1.1.1 och det låter lite gammalt. Jag har inställningen "Uppdatera appar automatiskt" påslagen.
    Har också provat att avinstallera appen och installera igen, men får då samma version.
  • Jag har exakt samma problem. Har testat avinstallation och nyinstallation. Ingen förbättring.

    Använder inte appen jätteofta, så jag kan inte på rak arm säga när den fungerade senast.

    AppleTV 4K
    TVOS 12.3
  • Samma fel. Stänger av sig hela tiden. Har senaste versionen av tv os och sr appen.
  • Jag har också detta problem. SR-appen stänger av sig själv efter en stund, eller när jag ska lyssna på något och den hoppar ur sig själv och jag kommer till start skärmen. ”Detta är otroligt störande”, då jag ej kan lyssna på någonting alls. Vad är felet? ”Hjälp”
  • Händer samma sak för mig tvOS 12.3.
    Efter 10 sekunder i appen kraschar den.
  • Jag upplever samma problem. Inga program eller live går att lyssna på. Har senaste uppdateringarna av app och system. Appen stänger av efter några sekunder oavsett vad jag vill lyssna på.
  • Hej och förlåt att många av er fått vänta länge på svar!

    Kan ni sätta denna försämring i samband med någon uppdatering hos Apple eller från oss?
    Annika Webbmaster
  • Ser inte att någon systemuppdatering skett nyligen. Så gissar att felet ligger hos er, dvs appen.
  • Senaste versionen av appen och av tvOS ger ovanstående problem. Vet inte hur långt tillbaka felet finns.
    Men är rätt säker på att det inte är tvOS som är orsaken. Det är nog sr appen som är det. Gissningsvis

  • Om vår app är den enda som började bete sig konstigt, delar jag er uppfattning!

    Jag har själv just återkommit från sjukskrivning och har inte hunnit orientera mig kring detta än.

    Har ni testat att avinsatallera appen helt, starta om tv:n och sedan installera om appen på nytt?
    Annika Webbmaster
  • Funkar fatalt dåligt nu, kan inte lyssna på Lördagens melodikryss!
    Ominstallerat och diverse testat!
  • Tack!

    Har du möjlighet att lyssna på Melodikrysset på annat vis (dator? mobil? FM-radio?)
    Annika Webbmaster
  • Ja. Får lösa det via skärmspegling från iPhone till Apple Tv nu.
  • Bra tips, som kanske de andra drabbade har nytta av tills vi förstått vad som är fel!

    Tack
    Annika Webbmaster
  • Ja, spegling fungerar utan problem.
    Men appen stänger ner sig efter cirka 10s trots ominstallation.

    Med vänlig hälsning,
    Viktor
  • Är det någon av er som konstaterat om appen stänger ned sig även om ni inte skulle starta något ljud?

    Av det ni beskriver får jag intrycket att problemet uppstår några sekunder efter att ljudet startat.

    Annika Webbmaster
  • Hej igen,

    Appen stänger ned sig oavsett om man startar ett program eller inte. D.v.s. den stänger ner utan något ljud. Räcker med att starta appen så stänger den ner sig sedan.
  • Tack, det var viktig kunskap!
    Annika Webbmaster
  • Hej alla!

    En utvecklare har nu hittat vad som är fel, och vi undersöker hur vi bäst ska kunna fixa det.

    Tack för hjälpen så här långt!
    Annika Webbmaster
  • Hej igen!

    Vi har rättat ett fel i fredags. Fungerar appen bättre hos er nu?
    Annika Webbmaster
  • Appen fungerar utmärkt nu. Tack för hjälpen.
  • Fungerar även här! Tack för snabb hjälp!
  • Så bra!

    Så snabb var nu inte hjälpen. Anders, som startade tråden, skrev hit för en månad sedan ...

    Att vi var tröga i starten beror på att vi är kort om folk på supporten under semestern, så vi förstod inte omfattningen av problemet förrän under förra veckan. När vi väl gjort det, var utvecklarna däremot snabba med att lösa felet!
    Annika Webbmaster