SR-appen för Windows 10 stängs ned om jag klickar på direkt-knappen

Använder Sveriges Radios app i Windows 10. Det har fungerat felfritt för min del. Idag satt jag vid datorn och lyssnade på direktsändningen i er app, och vips så stängs appen abrupt. Fick istället lyssna på direktsändningen via webbläsaren.

Har noterat att problemet endast uppenbarar sig när jag klickar på "Direkt"-knappen i vänster hörn. Då "dör" SR-appen. I övrigt beter sig appen som sig bör oavsett var jag klickar någonstans i appen. Alla andra knappar och länkar jag klickar på fungerar felfritt.

Ville bara meddela detta. Det har aldrig hänt mig förut. Kanske någon annan har stött på samma problem?

Kommentarer

  • Tack för att du rapporterade in detta, med tydlig beskrivning för hur det kan återskapas.

    De kolleger som utvecklat appen får del av felrapporten.
    Annika Webbmaster
  • Mitt problem är löst.

    Dagen efter fungerar allt som det ska - härligt! Vet inte varför problemet uppstod men det var kanske ett lätthanterligt problem.

    Hej och tack, nu väntar P1-lyssnande i SR-appen igen :-)
  • Så bra!

    Hör av dig om det uppstår igen.
    Annika Webbmaster
  • Hej
    Jag har liknande problem på 2 windowsdatorer.
    Efter ett tag stänger appen ned. Både direkt och pod.

    Vänligen

    Johan
  • Tack för att du rapporterade in detta!

    Har det varit så från början? Om inte, när började felet?
    Annika Webbmaster
  • Hej
    Den har fungerat klockrent i flera år. Det började plötsligt.
    Den började fungera igen på ena datorn utan någon åtgärd från min sida.
    Nu avinstallerade jag den och återinstallerade jag den på andra och den verkar funka där oxå.

    Kategori: Ibland är det bara så.

    Tack för återkoppling.

    Vänligen

    Johan

  • Kategori: Ibland är det bara så.

    Ja, det finns en sådan kategori! Visserligen är jag helt övertygad om att datorer och webbtjänster inte gör saker av en slump, och att det alltså i princip alltid finns en orsak till att det blir problem.

    Men ibland, i synnerhet om felen uppstår sällan, inte går att återskapa och har löst sig vid omistallation, är det inte värt att leta efter denna orsak.
    Annika Webbmaster
  • Och: Så bra att det fungerar på båda datorerna nu!
    Annika Webbmaster