SR-appen

Hej! NÄR ska ni ändra så man som lyssnare kommer tillbaka till senast lyssnade program? Om jag ex scrollar i listan för P3-dokumentär, lyssnar på ett avsnitt så hamnar jag nästa gång från början av listan, högst upp. Jag vill hamna på det senast lyssnade avsnittet i stället för det senast sända. Jag kanske lyssnar på en följetong och vill lyssna på nästa avsnitt en annan dag. Eller lägger till ett avsnitt i Min lista och sedan ett till. Då hamnar jag också högst upp på senaste avsnittet.

Mvh Katarina

Kommentarer

  • Hej!

    Irriterande fel
    Du har rätt, det är ett irriterande fel som verkligen gör appen sämre. (Det drabbar endast Android. På Iphone fungerar detta som förväntat, och du återkommer till den plats du senast var på om du återgår till en avsnittslista.)

    När felet kan åtgärdas, vet jag inte. Det är inte helt lätt att åtgärda, tydligen, men självfallet så måste vi lösa det och app-utvecklarna vet att det ligger högt upp på de förbättringsförslag våra lyssnare vill att vi genomför!

    Tips som fungerar
    Jag kan dock ge dig ett tips som underlättar något och gör att du inte skickas till toppen av appen lika ofta. Detta är förstås ingen ersättning för att åtgärda felet. Tips som man måste vara i kontakt med supporten för att få del av, är inte till så stor hjälp för de flesta lyssnare ...

    Lägg över de avsnitt du vet att du vill återkomma till i "Min lista", och gör det med denna metod:
    När du är i den där listan med avsnitt, som Radioföljetongens arkiv, och hittar ett avsnitt som intresserar dig, kan du klicka på tre punkter som finns längst till höger på programmets "ruta". Då fäller du ut ett lager med lite olika val, utan att lämna avsnittslistan. Välj Min lista. Upprepa detta på de avsnitt som du vill undersöka närmare!

    Du återfinner sedan dessa avsnitt under Min sida -> Min lista. Om det visar sig att ett visst avsnitt var något du redan hade hört kan du ta bort det avsnittet från listan genom att svepa det åt sidan.

    Tack för att du vill hjälpa oss att göra appen bättre! Hoppas att du har nytta av tipset och att det var begripligt hur man gör.
    Annika Webbmaster
  • Hej igen!

    Vi har äntligen löst detta, så att du kan backa till rätt ställe i en programlista. Hör av dig ifall det inte fungerar som det borde hos dig!
    Annika Webbmaster
  • Hej! Fantastiskt vilket engagemang och service!

    /Katarina