SR appen buggar.

Hej.

Jag upplever att appen är extremt instabil.
Den stänger ner sig 7/10 gånger.

Jag kör med samsung s5 och ja mitt ram minne är lågt.
Men trots att jag startar om mobil så buggar appen.

Önskvärt är att ni gör appen mer stabil.

Kommentarer

  • Hej David!

    Det är absolut något vi behöver ta på allvar.

    Många avbrott kan ni som använder appen påverka själva genom olika typer av inställningar. Om du berättar lite mer om i vilka lägen du får problem med appen, så tipsar jag gärna om vilka inställningar du bör se över för att minska problemen.

    Är felet att ljudet tystnar efter en viss tid, så att du sedan måste starta appen på nytt?
    Annika Webbmaster
  • Hej.

    Det är inget fel med ljud mm.
    Trycker jag snabbt på appen - mina sida - favoriter - favorit program - Ekot så stängs appen ner 7/10 gånger.
    Det är på detta sätt appen är instabil.

    Det är rena lotteriet om appen kommer ihåg på första 3-5 försök.

    Även om jag startar om samsung Galaxy S5 så är appen instabil.

    Önskan är att ni fixar detta.

    Skulle uppskatta om ni tar mina ord på allvar och inte leder in på annat.
     Ni får helt enkelt lita på mig.
    Mobil är uppdaterad med senaste mjukvara mm.
  • Hej igen och tack för den tydliga beskrivningen!

    Självfallet tar vi detta på stort allvar. Det är just för att jag vill förstå det korrekt som jag frågade närmare om hur felet yttrar sig (och då undrade över ett sedan tidigare känt fel som lyssnare också beskriver som att den stänger ned och att det verkar slumpartat).

    Det du beskriver är ju verkligen något annat och jag håller med om att det möjligen sker för att resurserna i telefonen inte räcker till - men i så fall tycker jag att jag skulle ha sett många likartade felrapporter! Galaxy S5 är en relativt vanlig telefonmodell.

    Du har även rätt i att vår app behöver bli mer robust.

    Att felet uppstår när du aktivt håller på och navigerar i appen, gör att vi kan utesluta en del av de problem som jag annars sett hos Samsung-telefoner där en funktion som heter Enhetsunderhåll ofta kan vara väl aggressiv när det gäller att döda appar.

    Får du något felmeddelande när appen stängs ned (som att appen inte svarar, att den oväntat har stängts ned eller liknande)?

    Tills vi kommer till rätta med problemet, så är det kanske bättre att lyssna via vår hemsida? Denna länk leder till alla Ekots sändningar:
    https://sverigesradio.se/sida/avsnitt?programid=4540

    Det finns även andra appar än vår egen. En som heter Lyssna är det många som tycker fungerar minst lika bra som vår egen app, i synnerhet på telefoner som av olika skäl har sämre prestanda:
    https://play.google.com/store/apps/details?id=se.trolls.android.lyssna

    Tack för att du tog dig tid och förklarade detta tydligt! Det har Android-utvecklarna  (som förstås tittar på din felanmälan) väldigt stor nytta av.
    Annika Webbmaster