Play-appens lyssningshistorik är felaktig
Hej SR.
Ofta när jag spelar program via appen så uppdateras inte lyssningshistoriken. Det ser ut som att jag inte redan spelat ett visst avsnitt av tex Morgonpasset i P3. Det är förvirrande då man ofta går tillbaka och poddar olika avsnitt. Står "spelat" på de flesta, men ibland står det inte att jag spelat det trots att jag nyss lyssnat igenom hela avsnittet. Hur kan man undvika att det händer?
Ofta när jag spelar program via appen så uppdateras inte lyssningshistoriken. Det ser ut som att jag inte redan spelat ett visst avsnitt av tex Morgonpasset i P3. Det är förvirrande då man ofta går tillbaka och poddar olika avsnitt. Står "spelat" på de flesta, men ibland står det inte att jag spelat det trots att jag nyss lyssnat igenom hela avsnittet. Hur kan man undvika att det händer?
Följ inlägget
0
följare
Är det Android eller iPhone du använder?
För att uppdatera mitt ärende så kan jag lägga till att SR-appen tvingar avstängning (stängs av helt) ibland utan anledning.
En sak till. När min mobil låg i en blöt pöl en natt försvann lyssningshistoriken. Går den att få tillbaka på något sätt?
Menar du att appen kraschar ibland eller att den stängs ner helt, dvs appen avslutas?
Det är lite svårt att avgöra om appen kraschar eller bara avslutas. Jag får inget felmeddelande. Som om den tvingar stopp. När jag startar appen igen efter avbrottet och återupptar lyssning av samma podavsnitt via lyssningshistoriken så startar podden ibland precis där jag var i avsnittet när appen avslutades. Ofta startar spelningen dock där jag började lyssna på avsnittet innan appen stängdes ned.
Mitt ursprungliga problem kvarstår däremot. Att spelade avsnitt ibland inte får en "spelat-status" efteråt.
Kvarstår problemet med att appen oväntat avslutas?
Om bara lyssningshistoriken försvann efter en afton i en blöt pöl, så låter det som en ovanligt vattentålig telefon! Vad är det för märke? (Ok, jag är dessutom nyfiken för att det hjälper mig att felsöka - men med tanke på de tre mobiler som mina familj fått problem med efter rejält regn, toalett-tapp och ofrivilligt bad-med-telefon-i-fickan, så låter det ju fantastiskt om det mesta fungerar efter mötet med pölen ...)
Det du beskriver känner jag inte igen exakt, men två lyssnare har rapporterat in problem som liknar det du beskriver lite (fel status av något slag). Den ena, med Moto 3G-telefon, blev av med problemen, efter att ha "avoptimerat" vår app från batterisparande. Gör så här:
- Tryck på Inställningar > Batteri
- Tryck på "trepunkts-menyn" och välj Undantag för energisparande. En lista över appar som inte är optimerade visas.
- Välj Appar och se till att Sveriges Radio Play inte är optimerad
För den andra, som hade en Samsung-lur, försvann problemet först efter att hon hade testat många olika inställningar - så det trista är att varken hon eller vi vet riktigt vilket av alla tips det var som hjälpte ...Program sparas ej i fortsätt lyssna
Hör av dig och berätta vilken telefonmodell du har, om problemet finns kvar och om något av tipsen hjälpte!
Trevlig helg