SR-appen avbryts/slutar sända ljud av hela tiden

Hej,

Kör SR-appen i min mobil, iPhone 8, och är alltid uppdaterad med senaste versioner och programvara. Appen slutar skicka ljud jämt och ständigt. Detta gäller inga andra appar som tex Spotify eller Youtube. Allt är helt slumpmässigt och helt plötsligt bara slutar den sända ljud och sedan startar det igen helt slumpmässigt efter 0-5 minuter. Jag kör både via Wifi och direkt från 4g-nätet. Trycker jag på paus/spela igen när den tystnad så startar den sända ljud igen. Jag har haft detta problemet länge med ett flertal olika Iphones. Problemet är alltså själva appen. Kan ni försöka felsöka och åtgärda detta?

Hälsningar,
Anders

Kommentarer

  • Hej Anders!

    Använder du någon teknik som skickar vidare ljudet något steg innan det når dina öron, som Bluetooth-lurar, Chromecast eller Airplay?

    Vilken typ av lyssning gäller det? Nyheter, direkt på en kanal eller på avsnitt i efterhand? Om avsnitt, är dessa nedladdade eller inte?

    Svara på det du kan och återkom. Jag känner inte igen felet på rak arm och vill förstås ta reda på vad vi eller du kan göra åt detta!
    Annika Webbmaster
  • Eller, jag känner visst igen det, för jag kopierade delar av svaret från vad jag nyligen frågade en annan lyssnare som med en liknande felbeskrivning.

    Då kände jag inte igen det. Nu är ni två (men det behöver inte vara samma fel hos er båda):
    Play appen slutar att spela efter ett tag (Iphone)

    Annika Webbmaster
  • Hej igen!

    Hur har det gått för dig? Från en annan drabbad lyssnare har jag fått intrycket att det har blivit bättre, men fortfarande förekommer sporadiska bortfall.
    Annika Webbmaster
  • Hej,

    Nej, det har inte blivit bättre. Samma som tidigare.

    Mvh,
    Anders
  • Är ditt fel kopplat till AirPlay eller AirportExpress?
    Annika Webbmaster
  • Kan vara. Men Spotify och Youtube fungerar utan problem...
  • Tack!

    Vi undersöker ett problem med vår app i kombination med AirPlay och jag var osäker på ifall det du rapporterar är en del av detta, eller om du hade problem med appen även utan att AirPlay var med i bilden.

    Skönt att andra tjänster fungerar! Det ska även gå att lyssna på Sveriges Radio, om du gör det via exempelvis vår hemsida, där alla kanaler och program förstås också finns. Den fungerar bra i Iphone och har inte samma problem med AirPlay.
    Annika Webbmaster
  • Ok. Det är i kombination med airplay dock tror jag att jag kört med paddan via airplay och då inte haft samma problem (inte helt hundra dock).
  • Tack, vi felsöker!
    Annika Webbmaster
  • Hej igen!
    En lyssnare, Hjopek tidigare idag, har nu rapporterat in att avbrotten upphört.

    Min gissning är att det skett i samband med uppgradering till Ios 13.1, men det kan självfallet vara något annat, exempelvis en automatisk uppdatering till Airplay-enheten.

    Har du märkt någon förbättring? Var det i så fall i samband med en uppgradering av Ios?
    Annika Webbmaster