SR-appen

Jag är väldigt fundersam till hur SR-appen fungerar i vissa lägen.
1. Om jag streamar fungerar det bara under tiden det första programmet pågår. När jag skall byta program spelas inte det nya programmet upp via castingen. Jag måste avsluta castingen och göra om det. Castar till Boxers TV-Hub
2. Jag och maken har hittat På minuten. En halvtimme går ju fort när man har roligt. Då hade det varit bra om nästa program startar automatiskt, typ som nästa låt eller nästa pod-avsnitt i andra appar.

Kommentarer

  • Hej
    Är det iPhone eller Android du använder?

    Om du lägger till avsnitt till 'Min lista' och sedan spelar upp dem därifrån så spelas nästa upp automatiskt.
    (Du kan behöva aktivera automatisk uppspelning genom att klicka på ikonen längst ned till vänster när du spelar ett avsnitt).

    mvh
  • Jag använder iPhone.
    Jag skall alltså behöva klicka på avsnitt för avsnitt, lägga till dem i min lista och SEDAN få dem automatiskt uppdelade?
    Känns lite onödigt när man väl sökt fram det program jag vill lyssna på. Lite mycket arbete, kan jag tycka.
  • En anledning till att vi inte gör det automatiskt än är för att vi i nuläget inte har ett sätt att identifiera serier - och då skulle de börja spelas upp i fel ordning eftersom vi alltid listar senaste överst.
    Detta är dock något viska försöka reda ut hur vi ska lösa på bästa sätt.

    mvh
  • Hej!
    Ditt förslag fungerar inte. Jag har lagt till många program i Min lista. Programmen fortsätter inte automatiskt, vilket gör att jag måste göra om castingen varje gång.
    Någon inställning med automatisk uppspelning kan jag inte hitta.
  • Om du börjar spela från Min lista genom att klicka på playknappen på bilden, fungerar det då?

    mvh
  • Nej.
  • Fungerar den kontinuerliga uppspelningen ifall du inte castar, utan lyssnar direkt på plattan/telefonen?

    Vad är det för telefon/surfplatta?
    Annika Webbmaster
  • Nej,
  • Ok, då har vi nog felsökt i fel ände - eftersom jag har trott att det var ett castingproblem. Det är alltså problem att starta en spellista oavsett - vilket troligen mer är ett pedagogiskt problem än ett tekniskt fel.

    Det är nämligen otydligt hur du startar spellistan. Nedladdade avsnitt, Min lista och Nya avsnitt från program du följer är exempel på ställen där du ska kunna lyssna i en följd. De avsnitt som ligger där spelas upp som en spellista om du startar ljudet medan du fortfarande befinner dig i listan. De startar ljudet genom att trycka på valfritt avsnitts bild, alltså där play-knappen finns.

    Om du istället trycker på texten till höger om avsnittsbilden, där det står vad det är för avsnitt och programserie, så startar inte ljudet, utan du kommer till just det avsnittets sida - och har liksom lämnat den lista du egentligen vill spela upp. Om du trycker på play i den vyn, så spelas just det avsnittet upp - men inte de följande avsnitten. Jag tror att det är så du har gjort hittills.

    Detta lät krångligare än det egentligen är. Det korta svaret är:
    När du är i en lista du vill spela upp i en obruten följd, ska du starta ljudet genom att klicka på bilden - inte på texten!
    Och slarvigt av mig att fråga vad du har för mobil eller platta, när du redan hade berättad det. Jag ber om ursäkt över den saken.
    Annika Webbmaster