SR app: otydlig tidsangivelse vid direktlyssning

Hej (igen). Jag undrar över en detalj i appen beträffande tid. När man kommer till de olika programmen så framgår det villet klockslag programmet börjar (14:04) (och i viss mån slutar) se bilaga, men när man lyssnar på programmet så anges i stället ”nu-tid” (14:39). Varför? Det är lite missvisande tycker jag.

Kommentarer

  • Hej och förlåt sent svar!

    När du är i live-läget håller jag med om att informationen är mer förvirrande än klargörande, så den är viktigare om du backar eller pauserar live-strömmen.

    Om du hade backat en minut i det "ljudblock" som spelades just då hade indikatorn ändrats till 14.38. Hade du backat till Klotets start hade det stått 14.04 och om du hade svept dig bakåt tre timmar (maxgränsen för att backa i en kanal) så hade det stått 11.39.

    Men denna tidpunkt behöver ju "hänga ihop" med "tidsindikator-bollen" på ett tydligt vis. Själv hade jag faktiskt inte noterat att tidsangivelsen vid livelyssning funkar på detta vis, förrän din fråga fick mig att kolla närmare på vad det egentligen är för tid vi visar.

    Jag ser till att de kolleger som arbetar med att appens gränssnitt ska bli så tydligt som möjligt får din återkoppling!
    Annika Webbmaster