sr app ljudkvalite?

Hej!
Vilken ljudkvalite sändsi sr:s app? På webben sverigesradio.se går det att ställa in.
När jag lyssnar flera timmar på webbsida segar den och börjar buffra. Eftersom det är P2 klassiskt vil jag Nha bästa möjliga ljudkvalite

Kommentarer

  • Hej Curt!

    Även i Play-appen kan du ställa in ljudkvaliteten, vilket du gör under Min sida i appens nederkant.
    1. Gå in på Min sida
    2. Välj Inställningar och hjälp
    3. Välj Datamängd
    Där kan du göra val för direktsändning, efterhandslyssning och avsnitt du laddar hem. Valen som finns är lite kryptiska:
    • Lite
    • Lagom
    • Mycket

    I korthet motsvarar lite 48 kbps, lagom 96 kbps och mycket 192 kbps för direktlyssning på P2 Klassiskt och andra kanaler.

    Läs gärna mer om det här:
    Med vilken kvalitet strömmar Sveriges Radio?

    Trevlig lyssning och trevlig helg!
    Annika Webbmaster