Detta inlägg är gammalt och kan innehålla inaktuell information.
Kommentaren du söker har flyttats till en ny diskussion, eller är borttagen.

Squeezebox-plugin med Sveriges Radios kanaler och poddar

Tråden är utbruten ur annan tråd med kartläggning av ett (nu löst) problem med avbrott i poddfiler på bland annat Squeezebox:
Squeezebox Radio: Poddfiler stannar efter en viss tid
/Webbaster-Annika

-------------------------------

Hej,
Tack för att ni fixat problemet! (jag är också en squeezebox användare).

Under tiden det tog att avhjälpa problemet så började jag skriva en plugin för att lyssna på sveriges radio på squeezebox (genom att ladda ned podfilerna lokalt till servern o sedan streama dem till spelarna. Eftersom det fungerar att streama igen så är just denna feature borttagen).

Om någon (annan) vill testa/använda det så finns den tillgänlig här:

https://github.com/ljungberg/sverigesradio

Man behöver ha sin egen lokala llogitech media server version 7.9 för att använda den. Jag har testat den på en ubuntu laptop samt min raspery pi 2.

/mvh Nils

Kommentarer

  • Tack Nils.
    Kan vara kul att testa senare.

    Tack även till Annika som kämpat för oss.
    Mvh
    Johan
    Johan
  • Nils:
    Åh, kul! Jag älskar när fiffiga lyssnare delar med sig av fiffiga lösningar! Att jag bröt ut detta till ett eget inlägg var för att hjälpa andra med samma behov att hitta din plugin.

    Använde du dig av vårt öppna API?

    Jag vill samla appar, widgets och liknande som är skapade av oberoende utvecklare kring vårt innehåll, för det finns mycket bra som är svårt att hitta till även för oss som arbetar med vårt innehåll. Hur ska det då vara för lyssnare?

    Johan:
    Tack även till Annika som kämpat för oss.

    Väl bekomme! Och tack själv för all hjälp.

    Jag har självfallet tackat de kolleger och externa samarbetspartners som äntligen löste felet.

    Dessutom har jag frågat vi behöver förbättra för att det skulle ha gått snabbare att lösa. Vi trodde ju att CDN:et var inblandat redan innan nyår:
    Kanske CDN:et tolkar era anrop som att filen ska laddas ned, och efter tio minuter eller så menar att ni bör vara klara och avbryter processen?

    Att felsökningen drog ut på tiden därefter är ju inget vi kan göra något åt nu, men om vi kan lära oss något så att vi blir snabbare vid den här typen av felsökning framöver, är det ju bra!
    Annika Webbmaster
  • Annika:
    ​Precis, det var dokumentationen för v2 av APIet jag använde mig av. (http://sverigesradio.se/api/documentation/v2/index.html)

    Ja, detdär med information och nå ut til rätt personer är knepigt 😀
    Nils
  • Tack.

    Trevlig helg!
    Annika Webbmaster

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.