sport

kan inte sporten ha en egen kanal.....vi som inte gillar sport blir ju ganska irriterande när alltid sporten går före alla andra program

Kommentarer

  • Hej Gunbritt!

    Detta forum är till för att ge support på våra webbtjänster och appar, och ditt önskemål handlar ju om en viktig del av vårt innehåll, så det vore fel av mig som webbmaster att svara på den!

    Men vår VD Cilla Benkö har redan svarat på samma fråga, så jag citerar henne:
    Vårt problem är att vi bara har fyra frekvenser, så sporten och det lokala utbudet måste samsas i P4.

    I en framtida radiovärld så hoppas jag att vi inför marksänd digitalradio. Då skulle Sveriges Radio kunna få fler frekvenser och skulle därmed kunna separera sporten från det lokala utbudet.

    Telefonväkteri med Cilla Benkö i Nordegren & Epstein i P1 (från 2014, denna fråga börjar ca 7 minuter och 30 sekunder in i programmet)

    Vill du ha mer svar än så, så kontakta Lyssnarservice, lyssnarservice@sverigesradio.se
    Annika Webbmaster