Spola med fjärrkontroll

Hur kommer det sig att ni ändrat funktionen på spola med fjärrkontroll (tre klick respektive två klick) från hoppa 15 sek till att byta till nästa program? Bug eller feltänk? Har någon någonsin behov att kunna hoppa mellan program utan att ta upp skärmen?

Kommentarer

  • Hej Thomas,

    beroende på vilken typ av hörlurar du har så finns fortfarande stöd för båda funktionerna. De som har stöd för både skip och spola kan göra båda, för övriga har vi valt att låta skip var skip eftersom spellistor i appen förvisso kan innehålla långa avsnitt men också korta nyhetsklipp och för den delen innehåll där man inte själv valt varje avsnitt kanske vill kunna hoppa över något.

    Som Annika svarat i den här tråden https://kundo.se/org/sverigesradio/d/problem-med-headsets/ så är det möjligt att vi behöver fundera på vilken funktionalitet som ska finnas, men i nuläget har vi valt att vara konsekventa i vad som händer när man lyssnar på olika listor och använder knapparna på sitt headset.