Spola i liveradio i Chromecast

Jag skulle vilja kunna spola bakåt (och sen framåt) när jag lyssnar live via Google Chromecast samt Google Home.

Kommentarer

  • Hej Jonas och förlåt det sena svaret.

    Tyvärr går det inte att spola på det viset i Google home. Jag tror inte att det går i Chromecast heller, men behöver dubbelkolla, så jag återkommer på den punkten!
    Annika Webbmaster
  • App-utvecklarna svarar att detta var omöjligt rent tekniskt på grund av begränsningar hos Chromecast senast de undersökte detta.

    Det var dock några månader sedan, så att det kan ha hänt saker med tekniken sedan dess och det är en sådan sak som vi behöver undersöka nästa gång vi arbetar med själva Chromecast-funktionen.

    Inom den närmaste tiden har vi dock fullt upp med annan utveckling, så när det blir möjligt att ge castingen lite kärlek vet vi inte idag.

    Tack för att du vill hjälpa oss att bli bättre!
    Annika Webbmaster
  • Hej!
    Detta är en funktionalitet även jag skulle uppskatta mycket!

    Det fungerar ju fint på SVTplay och Chromecast så det borde ju inte vara helt omöjligt att få till kan man tycka.
  • Saknar också denna funktion!
  • Hej!

    Först:
    Olof, förlåt att du fått vänta länge på svar!

    Utvecklarna har undersökt detta och nu är det inte hos Chromecast begränsningarna ligger. Det är alltså tekniskt möjligt numera, men skulle kräva rätt stora insatser (vi skulle få bygga om vissa funktioner från grunden), och jag fick absolut inte lova att vi kan genomföra det.

    Men jag kan lova att vi själva skulle gilla att kunna backa i direktströmmen även när vi castar ... Och att förslaget finns på listan över sådant vi vill gå vidare med.
    Annika Webbmaster
  • Hej Annika,

    Tack så mycket för ditt svar!
    Jag tar det som ett löfte att spolningsfunktionalitet kommer i nästa uppdatering av appen! ;D

    Hoppas det kommer inom någon en inte allt för avlägsen framtid!

    // Olof

  • Min kristallkula är ytterst diffus här, vilket brukar betyda att det dröjer.
    Annika Webbmaster