Spola fram i direktsändning, Iphone

Hej,
För en tid sen var det en bugg i SR-appen när man försökte spola fram under direktsändningar. Det åtgärdades men nu är problemet tillbaka. Det fungerar sporadiskt men ”låser” sig sedan/hakar upp sig. Jag har både uppdaterat min iphone OCH appen men problemet kvarstår. Detta gäller även på webbläsar

Mvh,
Rebecka

Kommentarer

  • Hej Rebecka och tack för att du rapporterade in detta!

    Spolar du genom att dra i markören på tidslinjen, använder du direkt-knappen för att ta dig till direkt-läget eller någon annan metod?
    Annika Webbmaster
  • Hej Annika,

    Tack för svar! Det händer främst när jag drar markören på tidslinjen. Att snabbspola 15 sek funkar, även att spola fram 30 min (dubbelpilen). Detta problem kvarstår dessvärre men är ganska intermittent.

    Mvh,
    Rebecka
  • tror att det är "typ detta" problem jag oxå har.
    på iOS, appen SR v20.7.7 (814).

    jag: väljer "P1 direkt".
    skippar typisk tillbaka approx 2h.
    börjar lyssna.
    och "snabbpolar" mig då och då +15s framåt när det blir "tråkigt".
    plötsligt dör "skip"-knappen och gör: nada!
    trots att det finns minst en timma kvar innan jag är ikapp med "direkt".
    och täckning finns.

    händer ofta. (alltid?)
    ofta i bilen (apple carplay)

    jag har stört mig på detta senaste ~månaden. så, troligen var det "bättre förr":)
  • Hej och tack för att ni hjälper oss att se vad vi behöver förbättra!

    Felet med att det visas fel bild är löst i den senaste versionen av appen, 20.7.10. Däremot vet jag inte om detta fel egentligen är kopplat till att det inte alltid går att spola, så vi vill gärna veta om det felet kvarstår i den nya versionen.

    Denna version kommer inte till alla lyssnare på en gång, så det kan ta några dagar innan den kommer till dig via automatisk uppdatering. Ni kan dock redan nu manuellt uppdatera till denna version. Leta upp Sveriges Radio Play i App Store. När du kommer till vyn där det finns en knapp "Öppna", ska du inte trycka på den, utan där jag markerat, så kommer du till sidan för vår app och kan välja att uppdatera:

    Annika Webbmaster
  • har kört v20.7.10 (833) ca 6d.

    skip/paus/resume i direktsändning strular fortfarande. tom svårt att beskriva alla konstigheter. hoppar ibland spontant i strömmen. skipknappar "dör". kanske är serverns ström trasig ibland.
    men, 50% av gångerna funkar det ok.
  • Hallå igen,
    Nu har jag uppdaterat både iphone och SR-appen som föreslagits men det krånglar fortfarande! 😔 Det går undantagsvis lättare om man trycker på paus-knappen först. Det bör tilläggas att detta problem även gäller i webbläsare på dator, använder C

    Mvh,
    Rebecka
  • nu med v20.8.1
    lika illa.
    funkar ok för "ploj-fall".
    men, detta hände idag:
    kl 17:10.
    satte mig i bil (apple car play).
    väljer P1 "live".
    spolar tillbaka till "kl 16" (studio1 start).
    lyssna/skippa/lyssna/skippa/...
    plötsligt tror spelaren att den är 30min in i studio1, men ur högtalarna kommer kvarti5eko!
    dvs ljud och "bild" ur fas.
    skip-knappar dör i kaoset.
  • Hej allesamman och förlåt sent svar!

    Är det lika illa fortfarande?
    Annika Webbmaster
  • hej!
    kanske inte...
    häromdagen (~5dgr sedan?) lyckades jag använda appen enligt mitt "vanliga mönster" i 60min utan problem 👍
    noterade även att när jag passerade gränsen in i ett "nytt program" hängde visuella metainformationen med. det kanske gjorde susen:)
  • Tack!

    Om det åter börjar trilskas, så vill vi veta det.
    Annika Webbmaster