Spellistor fastnar i appen

Spellistor i appen stoppar efter några få klipp. Måste återkommande gå in i appen och svepa vänster och sen höger igen för att listan ska komma igång. Sitter på Android, en Samsung Galaxy S8+.

Kommentarer

  • Hej Nick!

    Tack för att du rapporterade in detta!

    Är det den typ av spellistor vi skapat, som exempelvis Toppnyheter och samlingar av dokumentärer, eller är du med och beta-testar Min lista, där du själv kan lägga avsnitt i en spelkö?
    Annika Webbmaster
  • Hej! Det är den typ som SR själva skapar. Ha det fint!
  • Jag ber app-utvecklarna att kika på detta.

    Om du märker något mönster (som att det verkar ske efter en viss tid, efter ett visst antal klipp eller att det aldrig sker när du surfar över wifi utan endast över mobilnätet - eller vad det nu kan vara), så är alla sådana iakttagelser något vi blir glada över att få.

    Tack för att du vill hjälpa oss att göra appen bättre!
    Annika Webbmaster
  • Hej!

    Det verkar vara kopplat till att appen inte får göra det den behöver när den ligger i bakgrunden. Se om det rättas till om du gör så här:
    1. Tryck på Inställningar > Batteri
    2. Tryck på "trepunkts-menyn" och välj Undantag för energisparande. En lista över appar som inte är optimerade visas.
    3. Välj Appar och se till att Sveriges Radio Play inte är optimerad
    Om Play-appen redan skulle vara undantagen från energisparande så finns det en del andra inställningar som också skulle kunna leda till liknande problem. Hör av dig i så fall!
    Annika Webbmaster
  • Jag har samma problem, appen slutar spela efter varje avsnitt.
  • Hej Fabian!

    Har du testat det jag tipsade Nick om ovan?
    1. Tryck på Inställningar > Batteri
    2. Tryck på "trepunkts-menyn" och välj Undantag för energisparande. En lista över appar som inte är optimerade visas.
    3. Välj Appar och se till att Sveriges Radio Play inte är optimerad

    Annika Webbmaster