Spelarens runda symbol som ser ut som en potentiometer

Den runda, turkosa symbolen har en rektangel inuti. Den blir dynamisk när man spelar upp ljud (ändrar höjd, till synes utifrån ljudvolymen).
Problemet är att den är fejkad i meningen att den rör sig även när man av olika anledningar inte får något ljud (t ex innan ljudet startar eller när något blir fel).
Alltså är den helt missvisande och förvirrande. Man börjar höja volymen, kollar sladdar etc.
Förslaget är alltså att inte fejka. :-)

Kommentarer

  • Hej Dan!
    Det stämmer, det är inte en riktig anvisning av ljudet. Den är främst till för att bara visa att något spelas i spelaren om man exempelvis stängt av volymen. Att den rör sig även vid buffring och när ljudet laddas in är däremot ett fel vi kollar på.