Spelaren krånglar enormt mycket
Nåt har hänt det senaste. När man spelar poddar eller live hänger den inte med längre . Visar fel tid eller inget alls. Ex. Lyssnar nu på Naturmorgon podd. Det visar hela poddens totaltiden på vänstersidan och 0.05 på högersidan. Visar inte att nåt pågår dvs ingen progress utan markören står still i slutet trots att halva programmet är kvar. Så är det hela tiden. Har hänt nyss. Gar inte gjort ominstallation men startat om telefon. Andriod 10.
Följ inlägget
0
följare
Släpper ditt fel om du trycker på paus och sen play?
Vi har en sådan bugg sedan tidigare, men nu har det dykt upp ett liknande problem, där denna manöver inte hjälper, och jag vill förstå i vilka lägen de respektive felen visar sig.
Lite svårt att hitta ett mönster.
Ex. Spelar Kinapodden, den går igång men ingen progress, dvs det står 0.00 på vänstersidan och totallängden på höger. Podden spelas, jag kan spola fram men tiden rör sig inte. Drar jag i slidern så visas tiden var jag är men den rör sig inte framåt.
Ex 2
Lyssnade live igår o när jag pausade och sedan play fick jag ingen Direkt-länk att klicka på dvs så att kom till där de är i sändningen.
Så det händer sånt här hela tiden. Har börjat sefsn någon vecka tillbaka. Har inga andra direkta problem med andra appar eller spelare.
Blir det någon lösning? Det känns som ett enkelt problem!
Dessutom nytt: stänger av kö av nedladde avsnitt, men appen fortsätter ändå med nästa.
Uppdatera till version 21.4.2. Om det därefter kvarstår några problem, så hör av er så att vi kan ringa in vad som i så fall kvarstår.
Vi ber förstås om ursäkt över problemen!
Martin: Jag var otydlig. Den mer harmlösa (men irriterande och långdragna) buggen där tidslinjen inte fungerar har vi valt att inte lösa eftersom det felet ligger i en del av appen som kommer att bytas ut helt. Fast inte i nästa version av appen, för appen har vi uppdaterat ett par gånger sedan du fick detta besked den 25 februari.
Det handlar alltså inte om en helt ny app, utan om en framtida uppdatering av appen där vi byter ut den del av koden som styr själva spelaren. För dig som använder appen fungerar den uppdateringen som alla andra uppdateringar. De avsnitt du har laddat ned finns kvar etc. Men bakom kulisserna blir det en större uppdatering än vanligt - och den gamla buggen med tidslinjen försvinner då.
Den nya och allvarligare buggen som försvinner redan nu - hoppas jag - om du uppdaterar till version 21.4.2
Julia, du har eventuellt ett annat problem än de övriga. Om felet kvarstår i version 21.4.2, så hör av dig!
Jag har uppdaterat till senaste versionen flera gånger. Men den stänger av sig själv heotiden när jag lyssnar på direktsändning.
Tsck eller tack för den återkopplingen!
Berätta gärna, vid tillfälle, vilka buggar som återstår, så att vi löser dessa.
Julia:
Som jag skrev tror jag att du har ett annat problem som beror på att år app "dödas" av telefonens operativsystem.
Se om du kan göra så här (de festa Android-modeller):
Om du har Huawei finns det andra inställningar:
- Inställningar > Appar och meddelanden > Appar > Inställningar > Särskild åtkomst > Ignorera batterioptimeringar
- Inställningar > Batteri > Stäng appar efter skärmlåsning
- Inställningar > Batteri > Programstart , välj att hantera vår app manuellt
För Samsung:Välj att vår app inte ska stänga ned efter skärmlås.
- Dels inställningen som gäller de flesta Android-modeller, plus att omstart kan behövas efteråt
- I nyare modeller finns en inställning som handlar om datasparare som kan spela in. Antingen ska du se till att datasparar-funktionen är av, eller också ska vår app ha valet tillåt bakgrundsdata trots att datasparare är aktiverad. Jag tror att den finns under Inställningar -> Appar -> Sveriges Radio Play ->Mobildata
Om detta inte gick att följa eller om felet kvarstår trots att du försökt göra de inställningar jag tipsat om, så skriv hit igen och berätta vad du har för telefon, så att vi kan skräddarsy beskrivningen efter de inställningar som gäller hos just dig!Inställningar -> Appar -> Sveriges Radio Play -> Batteri -> Optimera batteriandvändning -> se till att vår app inte är optimerad -> starta om mobilen och försäkra dig om att inställningen du gjorde verkligen slog igenom
Sedan krånglar direktlyssning, att när man pausar får man inte en direktlänk att klicka på utan man bara startar där man pausade. Testade precis nu. Lyssnade på P3, pausade gick o lyssnade på dok i p1, för att se om siffrorna var konstiga, vilket de inte var. Obs startade om telefonen innan allt detta. När jag startar p3 igen och pausar så får jag ingen direktlänk. Har funkat idag. Kanske beror på om man hoppar dom som jag beskrev ovan.
får samma fel som Emmy skriver om 8 maj.
Efter att timern gått ut hänger sig appen.
Man måste starta om appen för att det ska fungera igen.
Bra gjort att ni kom på kopplingen mellan felet och timern. Det felet är löst i nästa version av appen, 21.5.1, som är ute i beta-version och inom kort släpps till alla lyssnare.
Om ni vill få del av förbättringen redan nu, kan ni bli beta-testare. Det är enkelt och om ni inte vill fortsätta att vara beta-testare sen, är det lika enkelt att sluta:
Testa nya Android-appar innan de blir tillgängliga för allmänheten
Vi ber om ursäkt över detta fel!
Gert och Julia:
Kvarstår era fel?