Spelaren krånglar enormt mycket

Nåt har hänt det senaste. När man spelar poddar eller live hänger den inte med längre . Visar fel tid eller inget alls. Ex. Lyssnar nu på Naturmorgon podd. Det visar hela poddens totaltiden på vänstersidan och 0.05 på högersidan. Visar inte att nåt pågår dvs ingen progress utan markören står still i slutet trots att halva programmet är kvar. Så är det hela tiden. Har hänt nyss. Gar inte gjort ominstallation men startat om telefon. Andriod 10.

Kommentarer

  • Hej!

    Släpper ditt fel om du trycker på paus och sen play?

    Vi har en sådan bugg sedan tidigare, men nu har det dykt upp ett liknande problem, där denna manöver inte hjälper, och jag vill förstå i vilka lägen de respektive felen visar sig.
    Annika Webbmaster
  • Hej.
    Lite svårt att hitta ett mönster.
    Ex. Spelar Kinapodden, den går igång men ingen progress, dvs det står 0.00 på vänstersidan och totallängden på höger. Podden spelas, jag kan spola fram men tiden rör sig inte. Drar jag i slidern så visas tiden var jag är men den rör sig inte framåt.
    Ex 2
    Lyssnade live igår o när jag pausade och sedan play fick jag ingen Direkt-länk att klicka på dvs så att kom till där de är i sändningen.
    Så det händer sånt här hela tiden. Har börjat sefsn någon vecka tillbaka. Har inga andra direkta problem med andra appar eller spelare.

  • Jag har också problem sedan ngn vecka tillbaka. Har laddat ner en ny app, startat om telefonen. När jag lyssnar live bryts sändningen hela tiden.
  • Att tiden inte visar rätt är ett gammalt problem! Nu funkar det inte alls enligt mig. Jag har fått svaret att det ska lösas i nästa version (helt ny app som jag uppfattat det). Det är minst 0,5 år sedan kanske 1 år?!
    Blir det någon lösning? Det känns som ett enkelt problem!
  • Det har funkat bra fram tills en, två veckor sedan. Nu strular den jättemycket. Inte bara det jag skrev innan. Hänger sig, går inte att backa eller gå framåt, ja allt möjligt strul.
  • Har samma problem. Även efter ominstallation.
    Dessutom nytt: stänger av kö av nedladde avsnitt, men appen fortsätter ändå med nästa.
  • Detta är en ny bugg och vi håller precis på att släppa ut en rättad version av appen där åtminstone större delen av problemen ska vara lösta.

    Uppdatera till version 21.4.2. Om det därefter kvarstår några problem, så hör av er så att vi kan ringa in vad som i så fall kvarstår.

    Vi ber förstås om ursäkt över problemen!

    Martin:
    Jag har fått svaret att det ska lösas i nästa version (helt ny app som jag uppfattat det).
    Jag var otydlig. Den mer harmlösa (men irriterande och långdragna) buggen där tidslinjen inte fungerar har vi valt att inte lösa eftersom det felet ligger i en del av appen som kommer att bytas ut helt. Fast inte i nästa version av appen, för appen har vi uppdaterat ett par gånger sedan du fick detta besked den 25 februari.

    Det handlar alltså inte om en helt ny app, utan om en framtida uppdatering av appen där vi byter ut den del av koden som styr själva spelaren. För dig som använder appen fungerar den uppdateringen som alla andra uppdateringar. De avsnitt du har laddat ned finns kvar etc. Men bakom kulisserna blir det en större uppdatering än vanligt - och den gamla buggen med tidslinjen försvinner då.

    Den nya och allvarligare buggen som försvinner redan nu - hoppas jag - om du uppdaterar till version 21.4.2

    Julia, du har eventuellt ett annat problem än de övriga. Om felet kvarstår i version 21.4.2, så hör av dig!
    Annika Webbmaster
  • Har uppdaterat och det fungerar mycket bättre. Tsck. Dock lite buggar kvar.
  • Tack ska det givetvis vara 😁
  • Annika!
    Jag har uppdaterat till senaste versionen flera gånger. Men den stänger av sig själv heotiden när jag lyssnar på direktsändning.

  • Gert:
    Tsck eller tack för den återkopplingen!

    Berätta gärna, vid tillfälle, vilka buggar som återstår, så att vi löser dessa.

    Julia:
    Som jag skrev tror jag att du har ett annat problem som beror på att år app "dödas" av telefonens operativsystem.

    Se om du kan göra så här (de festa Android-modeller):
    • Inställningar -> Appar -> Sveriges Radio Play -> Batteri -> Optimera batteriandvändning -> se till att vår app inte är optimerad

    Om du har Huawei finns det andra inställningar:
    • Inställningar > Appar och meddelanden > Appar > Inställningar > Särskild åtkomst > Ignorera batterioptimeringar
    • Inställningar > Batteri > Stäng appar efter skärmlåsning
      Välj att vår app inte ska stänga ned efter skärmlås.
    • Inställningar > Batteri > Programstart , välj att hantera vår app manuellt
    För Samsung:
    • Dels inställningen som gäller de flesta Android-modeller, plus att omstart kan behövas efteråt
      Inställningar -> Appar -> Sveriges Radio Play -> Batteri -> Optimera batteriandvändning -> se till att vår app inte är optimerad -> starta om mobilen och försäkra dig om att inställningen du gjorde verkligen slog igenom
    • I nyare modeller finns en inställning som handlar om datasparare som kan spela in. Antingen ska du se till att datasparar-funktionen är av, eller också ska vår app ha valet tillåt bakgrundsdata trots att datasparare är aktiverad. Jag tror att den finns under Inställningar -> Appar -> Sveriges Radio Play ->Mobildata
    Om detta inte gick att följa eller om felet kvarstår trots att du försökt göra de inställningar jag tipsat om, så skriv hit igen och berätta vad du har för telefon, så att vi kan skräddarsy beskrivningen efter de inställningar som gäller hos just dig!
    Annika Webbmaster
  • Fel jag sett: Tidigare idag spelade jag senaste p1 dok. Då hade den något konstigt nummer som start o slut. Ex 46766543
    Sedan krånglar direktlyssning, att när man pausar får man inte en direktlänk att klicka på utan man bara startar där man pausade. Testade precis nu. Lyssnade på P3, pausade gick o lyssnade på dok i p1, för att se om siffrorna var konstiga, vilket de inte var. Obs startade om telefonen innan allt detta. När jag startar p3 igen och pausar så får jag ingen direktlänk. Har funkat idag. Kanske beror på om man hoppar dom som jag beskrev ovan.
  • Annika. Har provat att ändra inställningarna gällande dataspar och batteri och sedan startat om telefonen. Det som händer är att det funkar i ngn timme, sen blir det samma visa igen. Har använt appen i flera år och lyssnat dagligen på direktsändning. Har ej bytt telefon. Har sedan några år sedan en Oneplus 6, android.

  • All uppspelning krånglar sen ett tag tillbaka. Använder sovtimer och när den gått ut i tid kan man inte längre trycka play utan det blir grönt och inget händer ... Alltså kan man inte lyssna mer. Så störigt, att ha en app för att kunna lyssna och att inte det mest basic fungerar.. Jag testade avinstallera och installera appen igen men inte hjälpte det
  • Hej,
    får samma fel som Emmy skriver om 8 maj.
    Efter att timern gått ut hänger sig appen.
    Man måste starta om appen för att det ska fungera igen.
  • Emmy och Hans:

    Bra gjort att ni kom på kopplingen mellan felet och timern. Det felet är löst i nästa version av appen, 21.5.1, som är ute i beta-version och inom kort släpps till alla lyssnare.

    Om ni vill få del av förbättringen redan nu, kan ni bli beta-testare. Det är enkelt och om ni inte vill fortsätta att vara beta-testare sen, är det lika enkelt att sluta:
    Testa nya Android-appar innan de blir tillgängliga för allmänheten

    Vi ber om ursäkt över detta fel!

    Gert och Julia:
    Kvarstår era fel?
    Annika Webbmaster
  • Det värsta är löst men det kvarstår något kring livesändning. Får se nästa uppdateringen. Har inte exakt följt de andra felen.
  • Hej. Har inte använt appen på ett tag. Men provade idag och hittills funkar det!!