Till senaste kommentaren

Sonos: spelaren hoppar fram en podd

När jag lyssnar på poddar från Sveriges Radio i Sonos händer det alltid någon gång i podden att den plötsligt avbryts och hoppar fram till nästa i kön. Det är rätt irriterande för jag måste gå tillbaka till den första podden och leta upp var jag var någonstans. Eftersom de ofta är över en timme långa är det omständligt att hitta rätt ställe i podden. Det här har aldrig hänt när jag spelat poddar från andra ställen. Det händer på olika ställen olika gången, men nästan alltid när jag spelar en podd. Det här kom för några veckor sedan och jag har aldrig haft problemet tidigare fast jag lyssnat på era poddar mycker under flera år. Vet ni vad det kan bero på?

Kommentarer

  • Hej Johan!
    Det här kom för några veckor sedan och jag har aldrig haft problemet tidigare fast jag lyssnat på era poddar mycket under flera år.
    Om det hade dykt upp under förra veckan, så skulle jag förknippa felet med en teknisk förändring som vi genomförde i torsdags - men eftersom det verkar ha pågått längre än så, är det troligen något annat.

    Oavsett vilket, så behöver vi felsöka, för vi känner inte igen detta.

    Använder du vår egen app när du lyssnar?
    Sveriges Radio i Sonos
    Annika Webbmaster
  • Hej Annika, tack! Ja, jag använder den tjänsten i Sonos-appen. Jag tror att det var tidigare än i torsdags som det uppstod.
    Johan
  • Jag upplever samma problem att podden avbryts och hoppar till nästa inslag. När felet uppstod är svårt att säga men kanske först efter torsdagen 1/10-20. Har aldrig haft något problem tidigare.
    Malte Bolinder
  • Tack!

    Jag kommer att återkomma till er med lite frågor, för detta fel kan vara ett symptom på ett större problem som rör hur Sonos-enheter beter sig, ett problem som vi verkligen vill förstå (och rätta där vi kan påverka hur vårt innehåll levereras, samt hjälpa Sonos att lösa de problem som ligger "på mottagar-sidan").

    Trevlig helg!
    Annika Webbmaster
  • Detta är ett problem även hos mig, vansinnigt störande. Det går inte längre att lyssna på SR-programmen i Sonos. Efter 5-10 minuter bryts programmet och nästa/förra avsnittet börjar istället. Det var så förra helgen och fortsätter tydligen. Försökte lyssna på Stil och Spanarna men istället för radionjutning blir det plågsamt, man försöker ha koll på hur lång tid som gått för att snabbt kunna gå tillbaka men innehållet blir helt sönderhackat.
    Pernilla
  • Hej
    Håller med vansinnigt störigt när det hoppar fram till nästa podd/program.
    //Andreas Hedin
    Andreas Hedin
  • Hej!

    Startar det oönskade avsnittet från noll? Och vad är det för "nästa avsnitt"? Är det program ni följer, eller en spellista ni själva skapat i vår Sonos-tjänst?
    Annika Webbmaster
  • Jag har bett en kollega som är med och utvecklar appen att ta över felsökningen, eftersom jag har för dålig koll på hur appens funktioner är uppbyggda (vilket ni kanske anar av mina frågor).
    Annika Webbmaster
  • Hej! Ja, för mig börjar det spela nästa avsnitt i kön och det är från början i det avsnittet.
    Johan
  • Hej
    När jag går in i Sonos appen och lyssnar på ett avsnitt från SR, t ex söndagsintervjun eller vilket annat program som helst, hoppar den tillbaka till föregående program i samma serie, efter som vi upplever, ca 20-30 min. När det gått 20-30 min av det avsnittet hopar den bakåt till nästa program i serien osv. Detta har vi tyvärr upplevt nu på den senaste tiden då vi renoverar och lyssnat längre sessioner på program från SR.

    Vi har Sonos appen S1, det finns en nyare version med men då vi har äldre sonos enheter i vårt system är det den appen som gäller för att vara kompatibla med samtliga enheter. Vet inte om det har betydelse om det skulle vara annorlunda för Sonos S2?
    Andreas
  • Jag har S2 nu, men uppdaterat från S1 för några dagar sedan då jag bytte ut en komponent. Jag hade problemet när jag hade S1 och trodde att det skulle upphöra när jag fick S2, men det gjorde det tyvärr inte.
    Johan
  • Hej!
    Tar med mig problemet till teamet.

    Skulle ni kunna bifoga screenshots av vyn där ni börjar spela upp avsnitt?
    Och gäller problemet även nyheter från nyhetslistorna?

    Vänligen
    Maksim

    Maksim Team Play-X / Röst
  • Hej, så här ser den ut. Jag lyssnar inte så ofta på nyheterna i Sonos, men ibland på Ekot. Jag minns inte om det hänt där, men de är så korta så det kan vara att det inte kommer dit. 

    Johan
  • Tack!
    Spelar den vanligtvis nästa avsnitt både om uppspelning startas med den stora svarta ”Spela”-knappen såväl som om ett specifikt avsnitt ur listan startas?

    (Jag har tyvärr inte tillgång till en Sonos under "rådande omständigheter", dvs. arbete hemifrån).

    /Maksim
    Maksim Team Play-X / Röst
  • EDIT: ändringen har ännu inte släppts..

    Vi har nu gjort en ändring som vi hoppas åtgärdar problemet, de bör komma ut under torsdagen.

    Testa gärna och återkoppla om det blivit någon skillnad (eller ej) för er!

    /Maksim
    Maksim Team Play-X / Röst

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.