Spelare i ett separat fönster

Hallå.
Finns inte möjligheten att lyssna på Sveriges Radio genom att öppna spelaren i ett nytt fönster på t.ex. en stationär dator ?
Denna praktiska möjlighet fanns att tillgå förut.
/Krister

Kommentarer

  • Hej, nej det finns inte.

    mvh
  • @Karolina
    Och hur gör man då om man vill leta upp ett särskilt avsnitt? Självklart måste spelaren visas!!

  • Hur menar du med särskilt avsnitt? Menar du om du vill spola fram till ett visst parti av en längre sändning?

    Då går du till spelaren i botten av sidan. Ser du den inte, så kan den antingen ha gömt sig under meddelandet om cookies, eller ha stuvats undan när du skrollat nedåt. Om det förra, bocka bort rutan. Om det senare, skrolla någon millimeter uppåt för att locka fram den igen!

    I spelaren kan du spola genom att klick-dra i den "boll" som dyker upp på förloppsindikatorn (tidsmätaren) när du för musen över den. Vill du spola med små steg, kan du använda 15-sekunders-knapparna. Men för att spola exakt, tycker jag själv att det är enklast att fälla ut en större version av spelaren, vilket du gör genom att klicka på pilen till höger om volymreglaget.

    Jag har försökt gul-markera de delar av spelaren jag nämnde ovan på denna bild. Återkom om du behöver en tydligare förklaring, eller om det du avsåg inte var att hitta en viss tidpunkt i ett längre avsnitt!

    Annika Webbmaster