Spela utan musik vid long-press: ta tillbaka funktionen

Jag önskar att ni tar tillbaka funktionen där man kunde håller ner fingret på playknappen på ett avsnitt i omslagsbilden och välja spela upp utan musik.
Det fungerar inte längre. Nu måste man göra ett steg till. Trycka på den stora playknappen. Mycket irriterande. Förut spelades avsnittet upp direkt då man tryckte på spela upp utan musik.

Kommentarer

  • Hej Anton!

    Visst gäller detta Android? Om du klickar på trepunktsmenyn i anslutning till bilden, så kan du välja med eller utan musik där.

    Minns du när du märkte att det försvann? Jag tar reda på om detta är något vi tagit bort medvetet, eller om vi bara har "slarvat bort det" för att vi helt enkelt hade missat att dokumentera att vi har haft detta val vid lång-press på play.

    (Jag hade själv glömt att det fungerat så tills jag läste din felanmälan!)
    Annika Webbmaster
  • Ja, detta gäller Android.
    Ja, både de tre prickarna och att hålla ner fingret på omslagsbilden fungerar som det ska.

    Men avsnittet spelas inte upp så som det gjorde förr.
    Varför göra två moment då man kan göra ett.
    Jag kommer inte ihåg när det försvann men det var väldigt längesen nu.

    Sen så märker jag en till irriterande "grej".
    Om jag trycker på "Min sida" och sedan "Program du följer"
    Då hamnar jag på Programlistan. Detta gör att jag då måste trycka på fliken "Avsnitt" varje gång. Detta blir för mig också ett extra steg. Jag vill komma direkt till avsnitten och inte till min lista på program som jag följer.

    Kanske kan man lägga till en till menyrad. "Mina avsnitt" eller liknande.

    Kanske är jag dålig på att förklara vad jag försöker få fram 😀
  • Tommys fråga är flyttad hit:
    Varför omotiverad bakgrundsmusik?​​​
    Annika Webbmaster
  • Anton:
    Jag förstår vad du far efter.

    Om du går till programmen du följer från startsidans "Nya svsnitt från program du följer" och knappen "Visa alla", så är det avsnittsfliken du kommer till, och du vill att det är första vyn även om du går till program du följer under Min sida.

    Andra lyssnare har framfört samma åsikt. Jag tar upp det igen med teamet.

    Långpress ska fungera, trodde vi. Kan du ge ett exempel på ett program där du inte kan välja med eller utan musik med longpress, men kan göra det vid start eller från trepunktsmenyn? Vi behöver se felet själva!
    Annika Webbmaster
  • Alltså, jag tror inte att du förstår vad jag är ute efter.
    Avsnitten visas INTE om jag går till "Min Sida", "Program du följer"
    Som defailt kommer jag till fliken "Program" då måste jag aktivt välja fliken "Avsnitt" då finns mina avsnitt som jag följer. Jag vill inte ha det så.
    Enklast vore som sagt om jag kunde komma åt avsnitten på nåt vis direkt från "Min sida" eller liknande.Oerhört krångligt som det är idag.

    Att hålla ner fingret på omslagsbilden och välja "Spela utan musik" fungerar inte på något program/avsnitt. Varken på omslagsbilden eller via de tre prickarna
    Avsnittet startas inte per automatik utan jag måste som sagt aktivt trycka på den stora playknappen längst ner för att det ska starta.
  • Jag tror att det är jag som var otydlig.

    Jag förtydligar det jag skrev:

    ... du vill att det (alltså avsnitts-fliken) är (läs ska vara) första vyn även om du (istället för att gå dit via "Visa alla" på appens startsida) går till program du följer (genom att klicka på länken) under Min sida (där det idag är programserier, inte avsnitt, du når först).

    Jag hoppas att du känner dig trygg i att vi förstått önskemålet! Och att du uppfattade tipset om att vägen från startsidan leder direkt till avsnitten och därmed spar ytterligare något klick – vilket på intet vis gör ditt önskemål mindre intressant.

    Vad har du för telefon? Vi vill som sagt kunna återskapa felet med longpress, och har inte lyckats.
    Annika Webbmaster
  • Jag visste inte ens att den där "Nya avsnitt från program du följer" fanns med på startsidan, jag fick bläddra ner ordentligt för att hitta det. Bökigt och inte lättillgängligt enligt mig. Rörigt.
    "Visa alla" fanns där som du säger men mörkgrå text i liten storlek som var svår att se mot svart bakgrund.

    Jag går alltid direkt till "Min Sida" och "Mina program" som en rutin eftersom jag alltid har kunnat hitta avsnitten där. Men på senare tid har det förändrats och blivit två flikar vilket det inte var förut. Då kom man till avsnitten direkt.

    Jag har en Samsung Galaxy S8

    Vore ju smidigt om det gick att aktivera något debug-läge.
  • Hur fungerar andra long press-funktioner i vår app? Kan du exempelvis byta P4-kanal genom att long pressa på P4-symbolen i toppen av appens startsida?

    Vilka val får du om du startar appen genom att long pressa på app-ikonen på din hemskärm?
    Annika Webbmaster
  • Håller jagner fingret på P4-ikonen högst upp öppnas en ruta/fönster där jag kan välja olika lokala P4-stationer per varje län.

    Håller jag ner fingret på appen på hemskärmen så får jag upp förutom Ta bort.. osv osv.. även upp "Direkt", "Nyheter", "Sök", "Min sida"
  • Hej igen!

    Long press
    Nu har vi testat att pressa både här och där, och hittat två lägen där det inte fungerar med long press. Ett av dem tror jag är det du skrev om:
    Att hålla ner fingret på omslagsbilden och välja "Spela utan musik" fungerar inte på något program/avsnitt.

    Just bilden fungerar detta inte på (vilket jag hoppas att vi kan ordna till), däremot kan du hålla ned fingret på den text som står om respektive avsnitt, alltså till höger om avsnittsbilden med Play-knapp, och få valet att spela med eller utan musik.

    Två moment?
    Både de tre prickarna och att hålla ner fingret på omslagsbilden fungerar som det ska. Men avsnittet spelas inte upp så som det gjorde förr. Varför göra två moment då man kan göra ett?

    Jag och de kolleger jag pratat med förstår inte hur du menar. Om du klickar på trepunktsmenyn så kan du starta valfri version därifrån. På vilket sett är det fler moment än att trycka på en bild och där starta valfri version?

    Nya avsnitt från program du följer
    Jag visste inte ens att den där "Nya avsnitt från program du följer" fanns med på startsidan, jag fick bläddra ner ordentligt för att hitta det. Bökigt och inte lättillgängligt enligt mig. Rörigt.

    Jag förstår vad du menar och framförde det till app-utvecklarna, som då visade mig att samma "modul" finns på ett annat ställe, där den är lätt att nå!
    1. Gå in under Min sida
    2. Högst uppe på sidan finns samma "modul" som den på startsidan. Och med samma mörkgrå text i liten storlek som är svår att se mot svart bakgrund (den kritiken är framförd till rätt kolleger) finns en Visa alla-länk.
    Högst upp till höger, direkt på Min sida finns alltså en genväg till de senaste avsnitten från program du följer. Du kan alltså snabbt nå dem den vägen, som spar två klick från det sätt du hittills nått programmen du följer.

    Hoppas att den vägen fungerar för dig!
    Annika Webbmaster