Spela upp p3 google home

Hej!
När jag ska spela upp p3 i google home så säger jag " OK google spela upp p3" så spelar den endast upp nyheterna på en minut. Den streamar inte kanalen P3.
Gör jag något fel?
Det funkar på de andra kanalerna

Kommentarer

  • Säg "ok Google" "radio p3"

    Hade också problem med att spela radio, men nu säger jag alltid "radio (kanal)"
  • Tack för den hjälpen Kay! Med den metoden spelar du upp kanalen via Tunein.

    Det går även att använda Sveriges Radios app för Google, genom att säga:
    Okej, Google, prata med Sveriges Radio

    Ibland kan Hej Google fungera bättre än Okej Google - varför vet jag inte.

    Pelle, hör av dig om det fortfarande inte går.
    Annika Webbmaster
  • Hej
    Det funkade bra med att säga "radio (kanal)"
    Tack för tipset 😀