Spela specifika avsnitt på Google Home

Hej!
Har problem med att spela specifika program. Till exempel så vill jag lyssna på P3 dokumentär Jakten på atombomben. Säger jag att jag vill lyssna på "Jakten på atombomben" så tror det att jag vill göra något annat och avbryter. Säger jag "Atombomben" så spelar den P3 dokumentär men det senaste avsnittet, inte det jag vill lyssna på.
Har märkt samma problem med andra program, den hittar till rätt programserie men inte till det rätta avsnittet.
Mvh Erik

Kommentarer

  • Hej Erik!

    Jag hör med kollegerna som arbetar med vårt innehåll i Google Home hur det kan bli så här och om det finns något sätt du säga istället som ger en bättre träff.

    Tack för ditt tydliga exempel!
    Annika Webbmaster
  • Så här svarar utvecklaren:

    Det är tyvärr en bugg. Jag har fixat den men det kräver en ny release som ska godkännas av Google.

    ​​​​På väg att bli bättre, alltså!
    Annika Webbmaster
  • Ok, tack för snabb återkoppling!
    Mvh Erik
  • Hej Erik,

    Nu har uppdateringen blivit godkänd och det fungerar bra att säga:

    "Prata med Sveriges Radio"
    "Jakten på atombomben"
  • Så bra.

    Tack för att du tänkte på att återkoppla till Erik!

    Erik: Om du märker annat som inte fungerar som förväntat vill vi veta det! Denna gång var det ett fel som Magnus och hans team redan kände till, men andra problem kan ha gått under vår radar, och vi är tacksamma över all hjälp att trimma in den nya tekniken!
    Annika Webbmaster
  • Hej!
    Nu funkar det bra!
    Visst hör av mig igen om jag märker något knas.
    Tack för era snabba svar och sabb åtgärd!

  • Hasses inlägg blev en ny tråd, så att andra med samma problem har större möjlighet att hitta den metod som hjälpte honom (ett okej istället för hej):
    Google Home: Får ingen kontakt med Sveriges Radio
    Annika Webbmaster