Spela senaste trafikrapporten i Google Home

Hej!
Verkligen glad SR-lyssnare via app och via Google Home!

Jag undrar om inte Google Home kunde hitta o spela senaste trafikrapporten. Jag har försökt att visa Google support var på webben ni samlar trafikrapporterna. Kanske lite pill med att lista ut för vilken region/stad, men det verkar ju appen klara av så det fixar nog Google också.

mvh Anders Falck

Kommentarer

  • Hej Anders!

    Det borde kunna gå för de tre trafikområden som har "poddflöden" med trafikrapporter: Stockholm, Göteborg och Malmö.

    - Hej Google, prata med Sveriges Radio.
    - Vad vill du lyssna på?
    - Trafik P4 Malmö

    Även P4 Södertälje verkar ha ett sådant flöde, men det har fått ett avvikande namn (vilket jag ska höra om vi inte bör styra upp). Trafikrapport i P4 Södertälje heter det "podd-flödet".

    I den här filmen verkar det även gå att bara fråga Google "Hur blir trafiken i Stockholm?", utan att först be att få prata med Sveriges Radio.

    Styr radion med rösten

    Lycka till!
    Annika Webbmaster